Wedstrijdverslag De Warande H1 – MHC Forescate H1 22 sept 2019

Na een slechte start van de competitie met een 0-3 verlies in eigen huis, stond afgelopen zondag een uitwedstrijd tegen Warande op het programma. Helaas vingen we aan zonder de geblesseerde Sebastiaan Boode en Jesper Knoester, maar met A-junioren Ruben Diemel en Jarno Platenburg in de gelederen.

Na een aftastend begin van beide ploegen, kwam Forescate steeds beter in het spel. Dit leidde dan ook tot de eerste grote mogelijkheden voor Forescate. Kort nadat A-junior Ruben Diemel de bal al op de paal had gemikt, werd het vijf minuten voor het einde van het eerste kwart dan toch 0-1. Na een harde voorzet van Tycho Engelen wist Tariq Ouali de bal mooi over de keeper heen te tippen. Helaas was deze voorsprong van korte duur… Warande scoorde namelijk nog voor het einde van het eerste kwart de gelijkmaker uit een strafcorner. Gelukkig liet Forescate zich hierdoor niet van de wijs brengen en bleven ze doorgaan met druk zetten. Niet veel later resulteerde dit in wederom een voorsprong voor Forescate. Na goed voorbereidend werk van Ruben Diemel wist Rens Otto een strafbal te versieren. Deze strafbal was voor Tim Pont een koud kunstje. Nog voor rust wist Forescate op een 1-3 voorsprong te komen. Na een bal voorlangs het doel maakte de tegenstander een harde overtreding in hun eigen cirkel, dit leidde weer tot een strafbal. Net als de vorige strafbal werd deze koelbloedig binnen gepusht door Tim Pont, waardoor er met een 1-3 tussenstand gerust ging worden.

In de tweede helft bleef Forescate de boventoon voeren en er werden veel kansen gecreëerd. Na een kwartier spelen in de tweede helft was het Tycho Engelen die na een verwoestende uithaal de 1-4 op het scorebord zette. Na de 1-4 was het verzet van Warande wel een beetje gebroken. Vervolgens kreeg linksback Tom Kruysmulder het ook nog eens op z’n heupen en hij sloeg na een goede interceptie op het middenveld de 1-5 hard tegen de plank. Zelfs na de 1-5 bleef Forescate de tegenstander onder druk zetten en kregen ze nog een aantal levensgrote kansen. Uiteindelijk was het Tycho Engelen die uit de rebound van een strafcorner de eindstand bepaalde, 1-6.

Volgende week vangt Forescate om 14:45 thuis aan tegen Zoetermeer, wat een spannende pot beloofd te worden.

(foto's:  A. v.d. Meulen 14/9/19).

Voor het jaar 2019 staan voor Forescate Heren 1 nog 9 competitiewedstrijden op het programma
(excl. Een nog onbekend aantal Bekerwedstrijden op vrijdagavonden)

Tegen

Tijd: