Wedstrijdverslag Ommoord H1 – MHC Forescate H1, 6 oktober 2019

Afgelopen zondag stond voor MHC Forescate Heren 1 een uitwedstrijd tegen Ommoord Heren 1 op het programma. De regen kwam net als vorige week met bakken uit de hemel. Ondanks de regen waren de heren wel naar Rotterdam gekomen om een goede pot hockey te laten zien en om vol voor de overwinning te strijden.

Helaas traden ze aan zonder de nog steeds geblesseerde Jesper Knoester en Steven Altenburg, maar gelukkig stond hier de terugkeer Kevin Segeren en de van een blessure herstelde Sebastiaan Boode tegenover. Daarnaast deden ook A-junioren Koen Vink en Jarno Platenburg mee.

Ommoord kwam goed uit de startblokken en werd gevaarlijk door veel de lange bal te hanteren. Forescate stond niet scherp en kregen dan ook snel de 1-0 tegen. De rest van de eerste helft bleef Ommoord druk houden op de verdediging van Forescate waardoor Forescate er moeilijk onderuit kon hockeyen. Ondanks de zwakke eerste helft kreeg Forescate toch nog een aantal goede mogelijkheden en werd een bal door Koen Vink zelfs nog van de lijn gehaald. Uiteindelijk werd er bij een 1-0 stand gefloten voor de rust.

Na rust stond Forescate een stuk beter en creëerden ze ook meer kansen dan in de eerste helft. Hierdoor bleef de hoop op een goede afloop. Helaas vielen gedurende de wedstrijd Romano van der Hooft en Tom Kruysmulder geblesseerd uit en pakte Tim Pont ook nog eens een gele kaart. Gelukkig werd er ook met tien man gestreden voor de gelijkmaker en uiteindelijk lukte dit ook.
De jonge Koen Vink scoorde met nog tien minuten te spelen de 1-1 na een mooie assist van Lars Knoester. De resterende minuten hebben is er geknokt om het gelijke spel te behouden en uiteindelijk is Forescate hier ook in geslaagd.

Volgende week treed Forescate om 14:45 thuis aan tegen het sterk spelende Roomburg. Voor hen speelt ook MHC Forescate Dames 1 thuis tegen Roomburg om 12:45, dus het belooft een mooie dag te worden. We hopen dat het weer dan een beetje beter is dan de afgelopen weken, dus kom vooral allemaal kijken!!

Wedstr.   Punten

Etten-Leur H1