Einde voorcompetitie: stand van zaken
Tijdens een regenachtig weekend is er vorige week een einde gekomen aan de voorcompetitie voor de jeugdteams. Alle teams zijn nu echt getest op sterkte en spelinzicht. De herindeling wordt nu gemaakt. Bij wie zullen de teams nu in de poule komen?

We zijn dit seizoen met 42 jeugd teams gestart en hebben de afgelopen 5 a 6 weekenden totaal 211 competitiewedstrijden gespeeld. Als we de stand opmaken, dan ziet het er over de volle breedte goed uit. De helft hebben we daar winnend van afgesloten met gemiddeld 3 doelpunten per wedstrijd. MB7 (BSN) heeft in 5 wedstrijden zelfs 40 keer weten te scoren. Zij hebben net als Jongens D1 en Jongens D3 alle wedstrijden weten te winnen. Meer dan de helft van de teams draait mee in de top-3 van hun poule. 11 teams zijn geëindigd op de 1e plaats en mogen zich voorcompetitie kampioen noemen. De hartelijke felicitaties aan de spelers, hun trainers en coaches!

Waar er vroeger nog play-offs waren voor mogelijke plaatsing in een (sub)toppoule, vindt nu directe indeling plaats. Alle jeugd teams worden heringedeeld, behalve MC1. Zij spelen in de subtop tot aan de winterstop in dezelfde poule en staan op dit moment verdienstelijk 3e. Meisjes A1 heeft met de 1e plek in de voorcompetitie promotie naar de subtop afgedwongen. Helaas voor Jongens A1 is het niet gelukt zich in de subtop de handhaven. Alle overige teams worden op basis van hun rating door de bond heringedeeld voor de herfstcompetitie van (wederom) 5 wedstrijden, welke tot de winterstop allemaal gespeeld gaan worden.

De E, F & G-jeugd spelen ook hun wedstrijdjes op een kwart of half veld. Ook zij worden door veel enthousiaste supporters gesteund in hun hockeyplezier. De Kabouters en Benjamini's zetten op zondagochtend hun beste beentje voor om plezier te beleven aan het prille begin van hun hockeyloopbaan.

De 13 Senioren & Veteranen teams staan ook weer lekker een aantal zondagen (of dinsdagen) op het veld. Ook de trimmers spelen regelmatig een vriendschappelijk potje op een doordeweekse (vrijdag)avond tegen clubs uit de buurt. Voor Dames 1 en Heren 1 brengt de start van de competitie nog niet het gewenste resultaat, beide teams werken er hard aan om meer punten te halen in het vervolg van de competitie.

Komende zondag staan er twee krakers op het programma: zowel Dames 1 als Heren 1 speelt thuis tegen onze buren van Roomburg. We hopen dat iedereen komt kijken naar deze derby en dat we samen kunnen genieten van twee mooie en sportieve wedstrijden.

We wensen verder alle spelers alvast veel succes en plezier voor de rest van de competitie.

Jan-Geert  Vink, bestuurslid HTZ junior en Dames 1 en Heren 1
Michelle Langeveld-Kolman, bestuurslid Jongste Jeugd, Senioren Veteranen & Trimmers