Wedstrijdverslag Etten-Leur – Forescate Heren 1, (20 oktober 2019)

Afgelopen weekend, dat voor bijna alle teams gold als hockeyvrij weekend, moest Forescate Heren 1 wel aan de bak. Er stond namelijk een uitwedstrijd tegen koploper Etten-Leur op het programma. Na een goede trainingsweek stonden alle seinen op groen om voor een mooie overwinning te gaan.

Er werd door beide teams furieus gestart. De eerste aanval was meteen raak. Een pass van Tycho Engelen kwam voor de stick van Steven Altenburg en die rondde beheerst af, 0-1. De tweede aanval van de wedstrijd leidde aan de andere kant meteen tot een strafcorner. Deze strafcorner kwam tegen de voet van de lijnstopper aan, wat leidde tot een strafbal. Ondanks dat Rens Cassee nog in het veld werd gebracht, mocht dit helaas niet baten. Alsof het nog niet gekker kon scoorde Etten-Leur binnen vijf minuten ook de 2-1 door goed in de lange hoek binnen te slaan. Het tweede kwart bleef het spel op en neer golven. Forescate stond goed te hockeyen waardoor er weinig kansen werden weggegeven. Toch wist Etten-Leur halverwege het tweede kwart een strafcorner te versieren. Deze werd goed binnengetipt waardoor de score werd uitgebreid naar 3-1. Forescate bleef echter op zoek gaan naar de aansluitingstreffer. Vlak voor rust kwam deze er ook. Een strafcorner werd hard binnengepusht door Tim Pont, waardoor er met een 3-2 tussenstand de rust in gegaan werd.

Voor de tweede helft was het vooral van belang dat de ploeg uit Voorschoten de scherpte bleef behouden. Helaas scoorde Etten-Leur in het derde kwart wederom een strafcorner, waardoor de marge weer vergroot werd naar twee doelpunten. In het derde kwart lukte het Forescate, ondanks de nodige kansen, helaas niet meer om te scoren waardoor de 4-2 tussenstand op het scorebord bleef staan. In het vierde kwart bleef Forescate de aanval zoeken. De keeper van Etten-Leur stond echter goed te keepen en werd er een uitgelezen kans uit de strafcorner gemist. Hierdoor bleef het bij 4-2 maar mogen de mannen desalniettemin tevreden zijn met het vertoonde spel.

Door deze nederlaag blijft het team helaas steken op 4 schamele punten. Gelukkig wel met de gedachte dat gehele top 4 al is geweest. Volgende week staat een pot tegen Rijswijk Heren 1 op het programma. De afgelopen jaren is gebleken dat dit altijd resulteert in leuke potjes, dus kom vooral kijken!