Wedstrijdverslag Forescate H1 – DSHC H1
Na een aantal weken zonder overwinning in de competitie gingen we afgelopen zondag vol voor de overwinning. Doordeweeks kenden we een goede generale door in een oefenwedstrijd met ruime cijfers hockeyclub Pollux te verslaan. Zondag was het aan ons om deze lijn door te trekken. We speelden tegen DSHC uit Delft, die de week hiervoor nog een knappe overwinning op Roomburg wisten te boeken. Met A-junior Jarno Platenburg en de ervaren vedette Gijs Brons bij de selectie traden we aan. Helaas ontbraken de al langer geblesseerden Romano van der Hooft en Jesper Knoester. Heugelijk nieuws is wel dat laatstgenoemde komende week zijn rentree op het trainingsveld gaat maken.

We begonnen de wedstrijd, voor de verandering, erg goed. Binnen een aantal minuten lag de 1-0 in de goal. Tim Pont pushte de eerste strafcorner van de wedstrijd hard langs de keeper. In de minuten die volgden, kreeg DSHC de kans om de stand gelijk te trekken door een tweetal strafcorners. Deze werden echter vakkundig geweerd door de verdediging. Nog voor rust wisten we de score uit te breiden. Het was Tariq Ouali die de bal na een mooie aanval van dichtbij tegen de plank sloeg. Aan de andere kant hield onze verdediging goed stand, waardoor we met een 2-0 voorsprong de rust in gingen.

Na rust trokken we de goede lijn van de eerste helft door. We gingen voor elkaar door het vuur en bleven positief naar elkaar en naar de scheidsrechter. Hierdoor bleven we kansen creëren. Één van deze kansen leidde in de tweede helft ook tot een goal. De goed spelende Sebastiaan Boode, wist harde bal van Lars Knoester binnen te tippen. Ondanks de 3-0 voorsprong wilde Rens Otto het toch nog even spannend maken en pakte daarom een gele prent. In de minuten met tien man drong DSHC nog wel aan en werd er zelfs nog een goal van DSHC afgekeurd wegens bolle kant. Toen we weer met z’n elven op het veld stonden wist Tim Pont de score zelfs nog uit te breiden naar 4-0 door een corner hard tegen de touwen te pushen. Een andere noemenswaardige gebeurtenis van de tweede helft was de invalbeurt van oudgediende Gijs Brons, die met zijn aanwezigheid het publiek op de banken kreeg en een uitmuntende indruk achterliet.

Na de wedstrijd werd er genoten van de porties bitterballen en biertjes. Daarnaast waren we blij dat de man van de feestjes, Machiel Van der Linde weer langs de lijn te vinden was. Want een derde helft zonder Machiel is geen goede derde helft.

Nu is het zaak om deze goede lijn door te trekken naar volgende week zondag. Tussendoor spelen op dinsdagavond nog een oefenpot tegen DSHC. Volgende week zondag staat de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft op het programma. Hierin spelen we om 14:45 uit in Delft tegen HUDITO.

LT