Even voorstellen: Marijn Kastelein

Mijn naam is Marijn Kastelein. Ik ben per ingang van dit nieuwe seizoen toegetreden tot de communicatie commissie. Namens het bestuur is Marc Bovenkerk verantwoordelijk voor het communicatiebeleid. Tevens zijn we nog op zoek naar een derde commissielid. Tijdens kantooruren houd ik mij bezig met de financiering en verzekering van grote exportprojecten naar "hoog risico landen", in het bijzonder in Afrika.

Band met hockey:
Ik heb van mijn achtste tot mijn achttiende gehockeyd bij HC IJsseloever. Dit was destijds een net opgericht hockeyclubje, klein en een tikje amateuristisch. Nu is deze club qua ledenaantal vergelijkbaar met Forescate. De Heren 1 speelt zelfs in de overgangsklasse. Jammer genoeg ben ik gestopt met hockey toen ik ging studeren.

Band met Forescate:
Mijn dochter Cathelijne hockeyt bij de meisjes E. Mijn zoon Floris is dit jaar begonnen bij de Benjamini’s. Vorig jaar heb ik het team van mijn dochter gecoacht en dit jaar ben ik dus gestart bij de communicatie commissie. Forescate heb ik tot nu toe leren kennen als een gezellige familieclub met goede faciliteiten op sportpark Adegeest.

Band met Voorschoten:
Oorspronkelijk geen enkele. Mijn vrouw Astrid en ik zijn in 2009 vanuit Den Haag naar Voorschoten verhuisd, omdat zowel het werk van mijn vrouw in Den Haag als dat van mijzelf in Amsterdam goed te bereiken is. Inmiddels voelen we ons hier echt thuis. Het pittoreske en gezellige dorpscentrum met de Voorstraat, de nabijheid van het strand in Wassenaar en het bos in de Horsten, een aantal heel goede restaurants en de centrale ligging in de Randstad maken Voorschoten een hele prettige woonplaats.

Wat is de belangrijkste doelstelling van de communicatie commissie?
Forescate bevindt zich in een heel comfortabele positie: het aantal leden is ruim voldoende, de jaarlijkse aanwas eveneens. De financiële situatie van de club is gezond en het algemene imago is goed. Niettemin denken wij dat we de band met de sponsoren nog iets kunnen aanhalen. Op sommige punten kan de communicatie met de leden wellicht ook nog iets beter. We houden ons in ieder geval aanbevolen voor mogelijke verbeterpunten.

Hoe zou je een ideaal toekomstbeeld schetsten voor Forescate?
Het zou mooi zijn als de Heren 1 en Dames 1 ooit weer eens in de overgangsklasse zouden spelen zoals dat in de jaren negentig het geval was. Tevens zou ik het leuk vinden als het mogelijk zou zijn voor de jeugd eens per jaar een feestje te organiseren dat in goede sfeer verloopt. Tenslotte zou iets meer animo voor vrijwilligerswerk wenselijk zijn, zodat we de bestuursfuncties en commissies gemakkelijker kunnen invullen.