Trainer-coaches Heren 1 en Dames 1 vertrekken aan het eind van het seizoen
Willem Oosterhof en Robert Noall vertrekken aan het einde van het huidige seizoen als trainer/coaches van ons eerste Heren en Dames team. Het bestuur gaat daarmee voor beide teams op zoek naar een nieuwe trainer/coach.

Willem Oosterhof
Willem Oosterhof is bezig aan zijn 2e seizoen als trainer/coach van Forescate Heren 1. Vorig seizoen eindige hij, met het naar de 1e klasse gepromoveerde team, op de 8e plaats. De doelstelling handhaving in deze klasse was daarmee bereikt. Dit seizoen vallen de resultaten vooralsnog tegen. Er is in aanloop naar de 2e seizoenshelft hard gewerkt om vanaf de huidige gedeeld 9e plek hoger op te komen. Het is alleen nog maar zeer de vraag of we dat, door de corona-crisis, dit seizoen nog op het veld kunnen zien. Willem heeft ervoor gekozen weer dames te willen coachen en terug te keren naar Rijswijk Dames 1. Het bestuur begrijpt zijn keuze en is ook van mening dat het beter is ieder een eigen weg op te gaan.

Naast het trainer/coach-schap van het eerste mannen team is Willem lijntrainer van de Jongste Jeugd op woensdag en vrijdag. Ook zij profiteren daarmee van zijn ruime kennis en ervaring op het gebied van training geven. We zijn dan ook verheugd te kunnen melden dat Willem wel als lijntrainer voor de jongste jeugd betrokken blijft. Daarmee kunnen we samen verder bouwen aan de in het huidige seizoen ingeslagen weg.

Robert Noall
Ook is het voor Robert Noall, trainer/coach van Dames 1, zijn 2e seizoen. Vorig seizoen eindigde het team 4e in de tweede klasse, net niet voldoende voor promotie naar de eerste klasse. In het eerste deel van het huidige seizoen kwam het team wat traag op gang, maar in de voorlaatste 4 wedstrijden werden 10 punten gehaald. Ondanks deze mooie reeks staat Dames 1 op de 11e positie op de ranglijst. Wat dit voor de rest van het seizoen en indeling voor het komend seizoen betekent, is afwachten. Robert is daarnaast ook actief als lijntrainer voor de C-jeugd. Door te investeren in de opleiding ‘Sports Psychology for Athletes Development’ die Robert bij Barça Innovation Hub heeft gevolgd, heeft Forescate bovendien bijgedragen aan zijn verdere ontwikkeling. Hij heeft deze opleiding inmiddels met uitstekende resultaten afgerond. Robert en het bestuur hebben in onderling overleg besloten om aan het eind van het huidige seizoen afscheid van elkaar te nemen.

Willem en Robert bedankt
Het  van Forescate kijkt met plezier terug op de samenwerking met Willem en Robert en willen hen hartelijk bedanken voor hun inzet en betrokkenheid bij zowel de 1e teams als de begeleiding van de (jongste)jeugd. We wensen beiden veel succes in hun nieuwe uitdagingen bij (hoofd)teams elders.

Opvolgers
Het bestuur start per heden de zoektocht naar geschikte opvolgers voor Willem en Robert voor het seizoen 2020-2021, en nodigt belangstellenden uitdrukkelijk uit hun interesse bij de club kenbaar te maken. Er worden ook externe advertenties geplaatst.

De doelstelling voor beide teams blijft onverminderd om op termijn uit te groeien tot een stabiele eersteklasser, hetgeen een gerechtvaardigde ambitie is gezien het niveau van beide teams en de verwachte doorstroom vanuit de eigen jeugd.

Belangstellenden kunnen zich per mail melden bij Jan-Geert Vink ([email protected]).

Jan-Geert Vink
Bestuurslid HTZ Junior, Heren 1 & Dames 1 MHC Forescate