PROTOCOL INLEVEREN KEEPERSMATERIALEN SEIZOEN 2019-2020
Het inleveren van de keepersmaterialen aan het einde van dit hockeyseizoen zal, vanwege het Covid-19 virus anders verlopen dan normaal.

Hieronder volgen de richtlijnen voor keepers en coaches:

Teams met een vaste keeper
Wanneer een team een vaste keeper heeft kan deze zijn of haar uitrusting gewoon gebruiken, wel gelden een aantal richtlijnen voor het veilig gebruiken van de uitrusting:

1.De uitrusting wordt thuis bewaard.
Het clubhuis is gesloten en het is dus niet mogelijk om de lockers te gebruiken. Wanneer je uitrusting nog in een locker ligt kan je contact opnemen met de verenigingsmanager om deze eenmalig op te halen. Na een training neem je de uitrusting mee naar huis.

2.De uitrusting wordt gedroogd
Om bacteriën en schimmels in de uitrusting te voorkomen kan deze het beste in de volle zon te drogen worden gelegd. Hierdoor wordt ook het risico dat er Corona virusdeeltjes achter blijven uitgesloten.
Met name de helm en de handschoenen moeten na iedere training worden gedroogd en bij voorkeur met een allesreiniger worden schoongemaakt.

3.De uitrusting wordt na het seizoen thuis bewaard
Keepers die volgend seizoen doorgaan met keepen wordt verzocht de uitrusting gedurende de zomer thuis te bewaren. Mochten er delen moeten worden vervangen of gerepareerd dan kan dit aan de materiaalcommissie ([email protected]) worden doorgegeven. Hiervoor wordt half juni nog een speciale mail aan alle keepers en coaches verstuurd.
Zodra de situatie wordt aangepast zodat de lockers weer kunnen worden gebruikt zal dit via de website en een aparte email worden aangegeven.

Teams zonder een vaste keeper
De aanwijzingen van de KNHB laten alleen het gebruik van de eigen keepersuitrusting toe, anders moet er zonder keeper worden getraind.
De teams zonder een vaste keeper kunnen hun uitrusting in de locker laten liggen of inleveren bij de club. Hiervoor gelden de volgende aanwijzingen:

1.De uitrusting is schoon en droog
De keepers spullen zijn schoon en droog en de tas is vrij van zand, ballen en andere niet relevante goederen.

2.De tas is duidelijk gelabeld met
a.Team code (bijv. JC3 of MD4)
b.Naam en telefoonnummer van de coach
c.Locker nummer indien van toepassing
d.Datum van inleveren
e.Eventuele mankementen die verholpen moeten worden

3.Uitloopmaskers worden niet ingeleverd
Als er uitloopmaskers zijn uitgegeven worden die NIET met de keepersspullen ingeleverd vanwege de borg die ervoor betaald is. Voor het inleveren van uitloopmaskers en/of verlengen van de borg zal in september gelegenheid worden gegeven. Dit zal t.z.t. op de website bekend worden gemaakt.

De tassen kunnen tijdens de trainingsuren worden aangeboden aan de dienstdoende functionaris die aanwijzingen zal geven waar de tas kan worden achtergelaten.
Afhankelijk van de situatie in augustus wordt de procedure voor het volgend seizoen bekend gemaakt.

De Materiaalcommissie