Totstandkoming teamindeling 2020-2021 en trainen met je nieuwe team
Het zijn bijzondere tijden. We maken een grote pas op de plaats, begrijpelijk en nodig, maar wel ontzettend jammer. Gelukkig kunnen we inmiddels weer het veld op, zij het met de nodige aanpassingen. Het vraagt ook organisatorisch veel flexibiliteit. Goed vooruitkijken, daarop anticiperen en toekomstplannen maken zijn heel lastig.

Er is besloten om alle jongste jeugd teams en junior D t/m A teams voor het seizoen 2020-2021 in te delen door de HTZ commissieleden, uiteraard ondersteund door de input van coaches, trainers en lijntrainers. Voor de top teams betekent dit dat er geen selectietrainingen en/of eventuele selectiewedstrijden zullen plaatsvinden. Onderstaand leggen we u graag uit hoe we tot deze keuze gekomen zijn.

In de wetenschap dat hockeyen op de ‘normale’ manier nog wel enige tijd op zich liet wachten is er in de afgelopen periode binnen het bestuur en HTZ commissies uitgebreid gesproken over hoe we de teamindelingen van het komende seizoen zo goed mogelijk vorm kunnen geven zowel voor jongste jeugd, als top-, sterkte- en breedteteams.
Als uitgangspunt is het beleidsstuk "selectiebeleid en indelingen” genomen. Verder is er gekeken wat de invloed is van de corona maatregelen op de trainingen en wedstrijden en in welke mate dat nog een goed objectief beeld van de spelers en speelsters zou geven. Naast het beeld van de 1e seizoenshelft en winterperiode, is ook de periode maart-mei voor de commissieleden en andere betrokkenen bij het teamvormingsproces het moment om veel wedstrijden en trainingen te bekijken. Echter is na 8 maart 2020 de competitie stilgelegd en de trainingen zijn pas per 3 mei weer voorzichtig opgestart, uiteraard nog met de nodige beperkingen.
Voor de jongste jeugd teams, alsook de sterkte en breedte teams komt de teamindeling conform het beleidsplan tot stand. Dit op basis van de informatie van coaches, trainers en lijntrainers; weliswaar op het beeld tot aan de start van de 2e seizoenshelft. Gezien de buitengewoon bijzondere omstandigheden geldt dit ook voor de teamindeling van de top teams voor komend seizoen.

Er is dit jaar extra aandacht gevraagd voor en meer opvolging gegeven op het invullen van de gebruikelijke vragenlijst over de spelers (TIPS formulier). Ook hebben de commissieleden nog meer zorg besteed aan nadere onderlinge afstemming om zo goed mogelijk recht te doen aan zowel hockeyinhoudelijke als sociale aspecten.
We willen ook via deze weg de coaches en zeker ook de vele trainers bedanken voor hun input en zienswijze op de hockey ontwikkeling van de kinderen.

Trainen met het nieuwe team
Aansluitend op de bekendmaking van de teamindeling willen we tot de start van de zomervakantie gaan trainen in de nieuwe teamsamenstelling. We geven hiermee enerzijds invulling aan de wens om in de periode na, normaliter, het einde van de competitie tot aan de zomervakantie te blijven sporten. Ook geeft dit de spelers de kans elkaar beter te leren kennen en aan elkaar te wennen voor de start van de competitie, vooralsnog gepland op zaterdag 5 september. Dit is direct aan het eind van de eerste schoolweek van de basisscholen.
Wij zijn ons ervan bewust dat het nu al starten in de nieuwe teamsamenstelling mogelijk zorgt voor planningsuitdaging vanwege andere activiteiten, maar hopen dat het lukt zo veel mogelijk bij de trainingen aanwezig te zijn. We vragen hierbij iedereen ook (zoals gebruikelijk) om in LISA aan- of afwezigheid aan te geven.

Naar aanleiding van het bericht van donderdag 28 mei dat jeugd zonder onderlinge beperking weer zou mogen trainen vanaf 1 juni, zijn we de mogelijkheden hiertoe nader aan het bekijken, inclusief de benodigde afstemming met de gemeente en inachtneming van de overige beperkende maatregelen voor volwassenen, hygiëne en samenscholing. Hierover wordt u later apart geïnformeerd.
Onderlinge wedstrijden zijn helaas niet toegestaan, ook niet bij de F t/m D jeugd.

Hiervoor wordt uiterlijk maandag 15 juni LISA naar het nieuwe seizoen gezet en komt de training van het ‘nieuwe’ team in de agenda.

De huidige kabouters blijven op de zondagochtend trainen en hebben zelfs op zondag 14 juni en zondag 21 juni de mogelijkheid om vriendjes en/of vriendinnetjes mee te nemen. Houd berichtgeving hierover in de gaten. De benjamini’s, komend seizoen F’jes, blijven ook op de zondag trainen, zij het in de nieuwe teamsamenstelling. Een nieuwe groep kabouters start pas in september. We doen ons best om LISA hierop aan te passen en de ‘nieuwe’ F’jes training tijdelijk op zondag te zetten in plaats van woensdag (vanaf september).
De agenda voor de komende weken ziet er hiermee als volgt uit:

Vr. 12/6   Laatste trainingen met huidige team (2019/2020)
Za. 13/6  Bekendmaken teamindeling (via de website achter de inlog)
Zo. 14/6  Benjamini’s trainen (F’jes 20/21) en kabouters (Benjamini’s 20/21) met vriendje & vriendinnetje training

Ma 15/6 – Vr 19/6  Geen trainingen

Zo. 21/6   Benjamini’s trainen (F’jes 20/21) en kabouters (Benjamini’s 20/21) met vriendje & vriendinnetje training
Ma. 22/6  Start trainingen in nieuwe teamsamenstelling 2020/2021
Do. 16/7  Laatste trainingsavond