Marie-José van Pelt, VRIJWILLIG-CENTRAAL
In deze rubriek wordt elke maand een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te lezen onder ‘Vrijwilligers’ van het keuzemenu.

In december staat Marie-José van Pelt centraal, de vrouw die elke zaterdag heerlijke appeltaarten meeneemt naar het clubhuis en van haar werk haar sport maakt.

Hallo, ik ben Marie-José van Pelt, één van de vrijwilligers op hockeyclub
Forescate.
In het dagelijks leven werk ik als persoonlijk begeleidster op de Boshuizerlaan in Leiden en ondersteun daar mensen met een verstandelijke beperking.

Ik heb twee kinderen Bas (JC1) en Jochem (JD2) en een man die ook best het een en ander op de club doet ;) Een aantal jaren geleden ben ik gaan hockeyen bij de trimdames toen mijn oudste zoon Bas op hockey ging. Vroeger heb ik zelf ook altijd op hockey gezeten en vind het leuk om weer wat te doen. Meestal train ik op woensdagochtend en soms geef ik de training als de vaste trainster niet kan. Erg leuk om te doen!
Bij Bas ben ik twee jaar coach geweest en heb, toen Jochem begon, de F-jes en E-tjes training gegeven.

Op dit moment ben ik bezig met het goed op de rails zetten van G-hockey (voor jongeren met een verstandelijke beperking). Ik geef ze training en we proberen inmiddels wat wedstrijden te spelen bij andere G-teams. Na de zomer willen we graag mee doen aan de G-competitie!!

Verder zit ik in de evenementencommissie waar we allerlei leuke activiteiten bedenken en regelen zoals de Thé Dansants op zondag, het Boerenkooltoernooi, het aankomende Jodelahiskifeest en vele andere leuke activiteiten. Daarnaast breng ik iedere zaterdag appeltaarten op de club, die gemaakt worden door mensen met een beperking. Al een keer een puntje gekocht? Is zeker de moeite waard!

Ik vind Forescate een heerlijke hockeyclub met fantastische mensen waar we zelf lekker hockeyen en ieder weekend genieten van de vele leuke wedstrijden die er te zien zijn!

Was getekend, Marie-José van Pelt.

Het favorietenlijstje van Marie-José:

Eten ................................ Italiaans en Mexicaans
T.V. programma .............. Gooische vrouwen
Muziek ............................. Alain Clark
Vakantiebestemming .......... Mexico
Boek ................................ Komt een vrouw bij de dokter
Tijdschrift ........................ Linda
Krant ............................... Volkskrant
Ik hou van ........................ lekker eten en de hockeywedstrijden kijken van mijn kids
Heeft hekel aan ................. mensen die nooit hun handen uit de mouwen steken
Lacht om ............................ heel erg veel maar eh...om Jochem Meijer wel het hardst
Doel ................................ op dit moment: hulptrainer/ster vinden (vanaf de B-jeugd of ouder) voor de G-hockey!!
Motto ............................... Wees jezelf er zijn al anderen genoeg

Vrijwillig - Centraal, omdat:

de club draait op vrijwilligers; jij wil toch ook dat het goed loopt!!
Enne...zij die zeggen geen tijd te hebben, kunnen er niet mee omgaan!