Afgelastingen Zaalhockey

Door de winterse weersomstandigheden is het mogelijk dat soms ook zaalhockeywedstrijden door de KNHB worden afgelast.
Afgelasting van indoorwedstrijden door het weer buiten lijkt natuurlijk raar. Het gaat in de afgelastingsbeoordeling echter met name om de vraag of vervoer van spelers en begeleiding naar en van de hal veilig en verantwoord kan plaatsvinden.

De KNHB beoordeelt op de wedstrijddagen meerdere malen per dag of wedstrijden moeten worden afgelast of niet. Afgelastingen kunnen dus zowel voor hele weekeinden, dagen, dagdelen of individuele wedstrijden plaatsvinden.

Criterium daarbij is of het met oog op de weers- en verkeerssituatie verantwoord is om de weg op te gaan of niet. Afgelasting door de KNHB zal daarbij in principe alleen plaatsvinden als het openbaar vervoer in de buurt van een zaalhockeyhal is stilgelegd.

Hoewel iedereen natuurlijk zo vroeg mogelijk wil weten of een wedstrijd al of niet is afgelast heeft bellen met zaalhockeycommissarissen, zalen of KNHB geen enkele zin.

Zodra een afgelasting bekend is, wordt dat DIRECT in het wedstrijdschema op onze site gepubliceerd, door de toevoeging “afgelast”.
Let op: hoewel dat zoveel mogelijk zal worden voorkomen, kan het in blokken van wedstrijden in theorie ook zo zijn dat een wedstrijd wel, maar een latere wedstrijd (nog) niet is afgelast, of dat zaalleidingverplichting blijft bestaan. Houd daar dus rekening mee !

Het wedstrijdschema op de site is dus altijd de meest actuele bron van informatie over afgelastingen !!

In de meeste gevallen zal naast publicatie op de website ook een mail worden verstuurd aan de teambegeleiding en de spelers, indien de juiste e-mailadressen in de ledenadministratie zijn opgenomen.

Controleer voor alle zekerheid uw persoonlijke gegevens nog even (door in te loggen op de Forescate-site met uw persoonlijke inlogcode) en wijzig desgewenst uw e-mailgegevens onder menukeuze “instellingen”.
Door uw gegevens up to date te houden voorkomt u dat u onnodig op weg moet, om vervolgens voor de deur van een gesloten wedstrijdhal te staan …….

In heel uitzonderlijke gevallen kunnen sommige afgelastingen ook worden teruggedraaid.
Bij vroege afgelastingen is het dus ook altijd belangrijk om gedurende de dag de site te raadplegen.

Alle andere relevante informatie over zaalhockey is te vinden op onze site, onder menukeuze "Zaalhockey" en vervolgens "Nieuws en mededelingen".

Bijlage: regeling Aflastingen zaalhockey.pdf