Zaalkampioenen: MD6, MC4, MC3, MB5, JA1, D3

De zaalhockeykampioenen 2011 zijn: MD6, MC4, MC3, MB5, JA1 en D3

Binnenkort starten de teams weer op het veld. Na de lange, barre en - zeg maar gerust - bizarre winter mogen we weer naar buiten. Een terugblik en een korte blik vooruit.

Bij de jeugd hebben bijna alle teams in de zaal gespeeld. Alleen enkele teams van de British School – MA4 en MC7   en de 1e jaars E jeugd speelden midwintercompetitie op het veld. De F-jes speelden hun onderlinge wedstrijden op de zondag.

Zaalhockeykampioenen
De winterperiode heeft mooie resultaten opgeleverd. MC3 (eerst al herfstkampioen) werd met 9 gewonnen wedstrijden kampioen. Ze eindigden gelijk met nummer 2, maar wonnen overtuigend op doelsaldo. Ook op het veld
staan deze dames fier aan kop. Het zou uniek zijn om in één seizoen drie keer kampioen te worden. Zet  ’m op dames.
Ook MD6 eindigde met een gelijk aantal punten als nummer 2 in de zaal. Echter met 1 doelpunt verschil is MD6 mooi bovenaan geëindigd. Gefeliciteerd dames; zo zie je maar elk doelpunt telt ! Op het veld staan jullie ook bovenaan. Dus een tweede kampioenschap is haalbaar. Ga zo door !
MB5 werd met 8 gewonnen uit 10 gespeelde wedstrijden, de terechte kampioen in de 3e klasse B. Op het veld is er op de tweede plek alle kans op het kampioenschap.
JA1 stevent in de veldcompetitie ook rechtstreeks af op een kampioenschap en nam daarop vast een voorproefje in de zaal.

Vanwege de (vele) afgelastingen kon niet overal het gehele competitieprogramma volledig worden afgewerkt. Hoewel Rijswijk MC4 meer punten behaalde dan de MC4 van Forescate zijn wij toch kampioen, omdat wij minder wedstrijden hebben gespeeld dan Rijswijk. Onze meiden waren dan ook goed voorbereid. Ook zij werden al eerder herfstkampioen.
Ook H1, D1, D3, D4 en D5 speelden zaalhockey waarbij D3 kampioen werd in de 3e klasse C.
Alle kampioenen en net-niet kampioenen van harte gefeliciteerd!!

Alternatieven voor zaaltrainingen
Terugkijkend op de afgelopen periode hebben we een bizar winterseizoen achter de rug. Een eerste speelronde, half december, werd zelfs afgelast vanwege al te winterse omstandigheden -)!. Ook veel trainingen werden geschrapt omdat de velden onbespeelbaar waren. Momenteel onderzoekt het bestuur alternatieven voor de zaalhockeytrainingen voor het volgende winterseizoen, die ook financieel haalbaar zijn.

Topvrijwilligers
Veel actieve vrijwilligers op de vereniging werken velen uren vooral ‘achter de schermen’. Zonder hen zou de organisatie van vele activiteiten direct in duigen vallen. De nieuwe zaalhockeycommissarissen Aernout en Desiree Cortenbach hebben vele uren werk gehad met het communiceren van afgelastingen. Met digitale ondersteuning van Ad de Gruiter en hulp bij het invoeren van de standen van Conny van der Meijden liep de organisatie van het zaalhockey op rolletjes. Hulde voor deze vrijwilligers!!

Op 5 maart wordt de veldcompetitie weer hervat. Twee afgelaste weekenden (eind november en begin december) hebben het wedstrijdsecretariaat voor een bijna onmogelijke klus gesteld om alle (conform de eisen van de hockeybond) opnieuw in te plannen. Hulde voor Ineke de Jong die deze taak voor al onze jeugdteams met een gigantisch aantal uren en engelengeduld invult.

Succes allemaal met het tweede deel van de veldcompetitie en tot ziens op of rond de velden.

Eugenie Zwanenburg,

Bestuur HTZ-jeugd