Wie wint de sportiviteitsbokaal 28 mei?

Beste leden, ouders van leden en vrijwilligers,

Het is alweer ruim een half jaar geleden dat het bestuur en de commissie sportiviteit de campagne hebben gestart met als slogan ''strijd voor sportiviteit''. Centraal in deze strijd staat het aandacht schenken aan een positieve houding van zowel spelers, coaches, trainers en ouders.

Uit een recent onderzoek is gebleken dat het bevorderen van respect en sportief gedrag jegens elkaar de prestaties positief beïnvloeden!

Het komt eenvoudigweg hierop neer dat de prestaties beter worden wanneer we:

- alle beslissingen van de scheidsrechter respecteren;

- concentreren op je eigen spel en niet laten provoceren door je tegenstander;

- elkaar altijd positief stimuleren; bv. ''kom op'',   "volgende keer beter" etc.

Met name het commentaar naar de scheidsrechter brengt concentratieverlies met zich mee, met als gevolg dat dit dus leidt tot een dubbel negatief effect.

De coaches spelen bij het bovenstaande een belangrijke rol, zij hebben hierin een voorbeeldfunctie.

Dus: sportiviteit loont!!

Zo wordt hockey pas echt leuk!!

Het afgelopen half jaar heeft de commissie sportiviteit een aantal incidenten behandeld van onsportief gedrag of andere ''sociale'' problemen.

In het ''keuzemenu'' links op de site, vindt u de button '' Sportiviteit''. Ter bevordering van respect en sportiviteit nodigt de commissie sportiviteit u uit om onrechtmatigheden, onsportief gedrag, verbaal geweld etc. te melden via het daar vermelde e-mail adres.

Wij stellen het ook op prijs wanneer juist zeer ''sportief gedrag'' wordt gesignaleerd !

Op 28 mei wordt op de club de “Sportiviteitsbokaal” uitgereikt. Op die dag wordt het ''sportiefste team'' van het seizoen bekend gemaakt !

Met sportieve groet,

Commissie sportiviteit