Wintertrainings- en herzien zaalhockeytrainingsschema
Beste trainers, spelers, ouders en coaches

De winterperiode komt eraan en dit betekent dat we vanaf 5 december allemaal 1x in de week trainen, zie buitenschema 2011-2012.versie 0.7 xls (let op; dit schema wijzigt zeer frequent) en dat alle jeugdteams (behalve F- en 1e jaars E-jeugd) ook een paar maal de zaal ingaan.

Buiten wordt op veld 2 getraind, want daar komen de balken te liggen; zodat jullie kunnen trainen met balken.
Het veld wordt in 4-en gedeeld, 2A, 2B, 2C en 2D.
Op de overige velden kan extra getraind worden, maar graag na overleg met mij zodat ik dit kan coordineren.

Omdat we ook graag echt in een zaal willen oefenen, mogen we dit jaar in de gymzaal van de basisschool de Vos oefenen.
We huren deze ruimte. Er is een schema gemaakt. Zie schema zaal Krimwijk 2011-2012 concept.

De gymzaal heet Krimwijk en is gelegen aan de Multatulilaan 92.
Je bereikt de gymzaal via de hoofdingang van basisschool de Vos.

Zorg dat je een kwartier voor aanvang aanwezig bent, dan kan je op het plein van de school warmlopen op je buitenschoenen.
Daarna ga je naar boven naar de kleedkamer, kleed je je om en wacht je tot je trainer je komt halen. Het wordt anders heel vol en onoverzichtelijk in de zaal.

Het is niet de bedoeling dat ouders kijken, want er is geen tribune en de zaal is erg klein.
We zijn te gast in deze zaal, dus zorg ervoor dat we alle ruimten netjes achterlaten.

In de zaal train je met indoor-schoenen, geen zool die afgeeft en met een zaalstick.
Tevens is een handschoentje erg fijn want je zit erg laag in de zaal en een handblessure is snel opgelopen....

Let op: als je (vanaf 5 december) in de zaal mag oefenen, gaat je balkentraining op het veld die week niet door. We trainen namelijk vanaf 5 december 1x in de week.

Als er dingen niet duidelijk zijn, graag even mailen, dan zal ik het uitleggen en/of de tekst op de site aanpassen zodat iedereen weet waar hij/zij op welk tijdstip met welk materiaal moet zijn.

Nog een belangrijk punt:
vanaf 5 december zijn er geen keeperstrainingen meer tot na de winterstop.
De keeper keept tijdens zijn/haar eigen teamtraining op veld 2 met de balken.

Groetjes,
Esther Swen
trainingscoordinator
[email protected]

p.s. de trainingen op veld 2 gaan altijd door, behalve wanneer er op de site staat dat het veld is afgelast of je van de trainer hebt gehoord dat de training niet door gaat!

Bijlage: schema zaal Krimwijk 2011-2012 concept.xls