Sportiviteit aanvoerdersbanden

Dit seizoen wordt de Sportiviteit & Respect campagne extra gericht op de aanvoerder. De aanvoerder heeft een duidelijke rol in een team, zowel tijdens de wedstrijden als daarbuiten. Het is meer dan alleen de toss voor de wedstrijd en het handje schudden met de scheidsrechters en de aanvoerder van de tegenpartij. De aanvoerder is ook de persoon binnen het team die teamgenoten aanspreekt op gedrag binnen en buiten het veld en is het aanspreekpunt van het team voor de vereniging.

Deze belangrijke rol willen we ondersteunen door elke aanvoerder vanaf de C-jeugd en hoger een Sportiviteit & Respect aanvoerdersband te geven. Met de Sportiviteit & Respect campagne proberen we dit seizoen weer een stap te maken om een sterkere cultuur van ‘elkaar aanspreken’ op ongewenst gedrag te krijgen.

Afgelopen zaterdag heeft MB1 het spits mogen afbijten in onze campagne en met succes. De wedstrijd begon zelfs met een line-up, goed gedaan meiden!!!

De overige aanvoerdersbanden komen z.s.m. jullie kant op.