Afgelastingsprocedures; wedstrijden en trainingen

De winter is in aantocht en daarom is het goed om de afspraken over afgelastingen weer even op een rijtje te zetten.

Wedstrijden:
Zodra bekend is dat wedstrijden op MHC Forescate zijn afgelast omdat het veld niet bespeelbaar is, wordt dit direct bekend gemaakt op de voorpagina van de website en/of in het wedstrijdschema van die dag bij de betreffende wedstrijd. De coaches worden bovendien in principe via de e-mail geïnformeerd bij afgelaste thuiswedstrijden.

Bij afgelaste uitwedstrijden worden de coaches gebeld of per mail geïnformeerd. De coaches informeren de spelers van het team.

Ga niet zelf bellen naar je coach of het clubhuis, maar kijk op de site!
Tip: kijk ook op de website van de tegenpartij als je uit moet spelen, ook daar zal meest actuele informatie over afgelastingen worden gepubliceerd.

Trainingen:
Ook de beschikbaarheid van de velden voor trainingen kun je op de site vinden op de homepage.

Indien er geen bericht op de site staat over afgekeurde velden en je twijfelt of je wel of niet mag trainen op een veld, houd dan de volgende regels in de gaten:
  • Bij sneeuw, ijs op het veld:  niet trainen (bij licht aangevroren rijp mag er gespeeld worden, als wordt beoordeeld dat dit geen gevaar oplevert)
  • Velden mogen overigens nooit worden betreden indien er sneeuw op ligt.
  • Zolang er dooiwater op het veld ligt: niet trainen.
  • Een "schoon" veld wil niet altijd zeggen dat er gespeeld kan worden.  Bij een ontdooide grasmat maar een bevroren onderlaag kan namelijk onherstelbare schade aan het veld ontstaan.

Laat de beoordeling dus altijd over aan de mensen van de commissie beheer of de verenigingsmanger, want alleen zij oordelen over de bespeelbaarheid.

Het kan echter zo zijn dat s'middags de velden bespeelbaar verklaard worden, maar dat later op de avond de situatie wijzigt en dat velden niet goed meer bespeelbaar zijn.
In dat geval beslist de (lijn-)trainer over het nut en doorgaan van de training.
De laatst aanwezige (lijn-)trainer belt dan even naar 06-54976003 om afsluiting van trainingen door te geven en is in samenspraak verantwoordelijk voor afsluiting van het clubhuis.

Aanvullende informatie over het laten spelen/trainen van E-tjes,F-jes en Benjamini’s is per mail verstrekt aan de verschillende commissies en lijncoördinaten.