Vacatures voor enige lijncoördinatoren
Met spoed zoeken we de volgende lijncoördinatoren:
  • Jongens A-lijn
  • Jongens B-lijn
  • Jongens D-lijn  en
  • Meisjes  D-lijn     (daar zoeken graag nog een ouder van een eerstejaars D-meisje erbij).

Elke lijn heeft zijn eigen lijncoördinator die verantwoordelijk is voor de gang van zaken in zijn lijn.
De lijncoördinator zorgt voor de organisatie van de jeugdleeftijdslijn en draagt bij aan het jeugdbeleid van de vereniging. De coördinator is het aanspreekpunt voor de teams, spelers, ouders, coaches en trainers binnen z’n lijn. Daarnaast stemt de coördinator regelmatig af met de voorzitter hockeytechnische zaken (HTZ).

De lijncoördinatoren vormen samen de commissieHTZ en zijn verantwoordelijk voor het begeleiden en indelen van spelers in de niet kaderteams. Naast de praktische begeleiding zal deze commissie zich nadrukkelijk gaan bezighouden met het stimuleren en enthousiasmeren van het hockeyen in de breedte.

Bij de functie van lijncoördinator horen de volgende taken:

1. Indelen van teams, indien nodig in samenwerking met andere lijncoördinator
  2. Aangeven aan de KNHB op welke sterkte de teams ingedeeld moeten worden.
  3. Gedurende de voorcompetitie van het seizoen alert zijn op een eventuele betere herindeling.
  4. Het goed volgen van een lijn. Dit betekent regelmatig de teams te zien en een gesprekje met de coach van het betreffende team (minimaal eenmaal per periode; het seizoen kent 4 periodes). Bijzondere zaken schriftelijk vastleggen oa tbv nieuwe teamindelingen aan het seizoen. Punt 4 geldt ook tav de trainingen en de trainers.
  5. Zorgt dat op elk team een coach staat.
  6. Zorgt, in samenwerking met wedstrijdsecretaris en materiaalbeheerder, dat elke coach ballen, keepersmateriaal en coach-instructies (o.a. hoe een warming up, gedrag spelers, hoe om te gaan met gele en rode kaarten) krijgt.
  7. Aangeven welke teams zaalhockey gaan spelen aan de zaalhockey-coördinator. Zo niet alert zijn op indeling van het team in de midwintercompetitie.
  8. Tav de A en B lijn, gezamenlijk met scheidsrechtersopleiders, zorgen dat iedereen een scheidsrechterscursus heeft gedaan. Bij niet aanwezig zijn zonder af te zeggen dient de coach in opdracht van de lijncoördinator op te treden.
  9. Een aantal malen per jaar zullen lijncoördinatoren van de kaderteams en van de niet kaderteams informatie over spelers uitwisselen.
  10. De lijncoördinator is degene tot wie de coaches zich kunnen wenden bij bezettingsproblemen en/of problemen met betrekking tot het regelen van invallers.
  11. Proberen alle problemen binnen je lijn op tijd te signaleren en op te lossen.
  12. Voorzitter HTZ op de hoogte houden van actuele problemen en mutaties.
  13. Op de hoogte zijn van het jeugdplan en zorgdragen dat ook coaches op de hoogte zijn van het jeugdplan.
  14. Activiteiten organiseren die passen binnen de doelstelling van de commissie niet kader teams mbt het enthousiasmeren en motiveren van hockey.
  15. Bijwonen van commissie-avonden.

Wat zijn de leuke kanten van dit werk ?
Betrokkenheid met de spelers uit de lijn. Contacten met kinderen, ouders trainers en coaches op het hockeyveld. Door de organisatie rondom de teams goed te regelen bijdragen aan het vergroten van het hockeyplezier van de jeugdleden.

Hoeveel tijd kost het  ?
Afhankelijk van de grootte van de lijn ca 3 tot 4 uur per week gemiddeld. Tijdens de periode van teamindelingen in mei / juni is de tijdsbesteding wat meer.

Wie zitten er verder in de commissie ?
Voorzitter: Eugenie Zwanenburg (bestuurslid HTZ)
MA lijn coördinator: Ruud ten Hoorn
MB lijn coördinator: Sjaak van de Werf
MC lijn coördinator: Moniek Blous