Uitleg Hoogvliet Plaatjesactie 24 april
Hoogvliet bestaat dit jaar 45 jaar. Dit vieren we met de plaatjesactie ‘Lokale Helden’. In alle Hoogvliet winkels zijn 5 weken lang plaatjes verkrijgbaar van de leden van een lokale sportvereniging. Aan iedere winkel zijn 1 tot maximaal 5 sportverenigingen verbonden, variërend van voetbal en hockey tot handbal, korfbal, bastketbal, volleybal, gymnastiek, waterpolo en honk & softbal.

Iedere deelnemende club heeft haar eigen verzamelalbum waarvoor plaatjes te sparen zijn van hun jeugdleden en selectiespelers. Aan de kassa kan de klant aangegeven voor welke sportclub hij/zij plaatjes spaart.
Dit is de grootste lokale plaatjesactie van Nederland. In totaal:
 doen er 100 clubs mee aan deze actie
 55 voetbalverenigingen
 15 korfbalverenigingen
 12 gymnastiek/turnenverenigingen
 8 hockeyverenigingen
 4 volleybalverenigingen
 2 onmi verenigingen
 1 bastketbalvereniging
 1 zwem- & waterpolovereniging
 1 honk- & softbalvereniging
 1 handbalvereniging
 zijn er 46.614 sporters op de foto gegaan (aantal unieke plaatjes)
 worden er 52.000 spaaralbums gedrukt
 worden er 4.300.000 flowpacks gemaakt
 worden 30.000.000 plaatjes geproduceerd.

Actieperiode: woensdag 24 april 17 t/m dinsdag 28 mei
Kick-off           De actie start op woensdag 24 april met een officiële kick-off en duurt vijf weken.
Laatste dag     De laatste dag waarop plaatjes verkrijgbaar zijn is dinsdag 28 mei.
Ruilmiddag      Op woensdag 29 mei, de dag na de actie, organiseert Hoogvliet een ruilmiddag in de winkel.

Aankleding in de winkel
Naast het algemene promotiemateriaal rondom deze actie (posters, plafondborden, vloerstickers, etc.) is het mogelijk om een wedstrijdshirtje van de deelnemende clubs bij de servicebalie op te hangen. Dit gebeurt is onderling overleg tussen de bedrijfsleider en de betrokken clubcoördinatoren. Wanneer er meerdere clubs aan een winkel zijn verbonden is het uitgangspunt dat alle deelnemende clubs dezelfde aandacht krijgen.

Verzamelalbums:
 Iedere sportclub heeft zijn eigen verzamelalbum.
Alle leden waarvan een plaatje is gemaakt, krijgen gratis een spaaralbum.
 Spaaralbums zijn voor € 3,99 in de losse verkoop verkrijgbaar bij de servicebalie van de daarvoor aangewezen winkel. OP=OP
 Op de achterzijde van het spaaralbum staan de winkels waar de plaatjes verkrijgbaar zijn.

Spaarmethode
Bij iedere € 10,00 aan boodschappen en wekelijks bij diverse actieproducten, ontvangt de klant een setje plaatjes.
 Afhankelijk van de grootte van de club (lees: het aantal plaatjes dat in het album zit) bestaat een setje plaatjes (flowpack) uit 3 tot maximaal 10 sportplaatjes. Leden van een grote sportvereniging hoeven dus niet meer moeite te doen om hun album vol te krijgen dan leden van een kleine vereniging.
 Het aantal plaatjes in een flowpack is zo berekend, dat ieder verzamelalbum in 5 weken is vol te sparen.

Op de eerste actiedag vindt er een kick-off plaats in de winkel. De invulling, verdeling van club per winkel en het exacte tijdstip van de kick-off wordt nog bekend gemaakt.
Datum van de kick-off is woensdag 24 april.
Datum ruilmiddag is woensdag 28 mei.

Bijlage: A2_Club__Deel994(1).pdf