Kom in actie voor Villa Joep!

Villa Joep roept leden en andere betrokkenen van MHC Forescate op om dit jaar, in de maand september, tijdens het 10-jarig jubileum van Villa Joep!, samen een extra vuist te maken tegen neuroblastoom en een eigen actie voor Villa Joep! op te starten. Het bestuur van MHC Forescate ondersteunt dit initiatief van harte.

Ga samen met je team langs je familie en vrienden en laat je sponsoren bij de jaarlijkse Vlietloop (op 1 september) of start een andere ludieke actie! Laten we met zoveel mogelijk mensen, speciaal dit jaar, een bijdrage leveren aan de genezing van talloze jonge kinderen, over de hele wereld! Deelname aan deze actie is geheel op vrijwillige basis en de organisatie valt onder verantwoordelijkheid van Villa Joep!.

Achtergrond Villa Joep!:
Joep Steijn is de naamgever van Villa Joep!. Joep overleed aan neuroblastoom kinderkanker op 21 oktober 2003, vierenhalf jaar oud. Op die dag richtten zijn ouders Villa Joep! op, om zijn strijd tegen zijn ziekte voort te zetten. Het doel van Villa Joep! is om onderzoek naar de bestrijding van neuroblastoom te stimuleren en financieren, met als ultiem doel het vinden van een doeltreffende behandeling en ieder kind te kunnen genezen. Omdat het gevecht van Joep en vele andere kinderen niet voor niets mag en zal zijn geweest.....

Ongeveer 30 kinderen per jaar krijgen neuroblastoom, aan de zwaarste vorm overlijdt 70%! Villa Joep! heeft inmiddels al 9 innovatieve onderzoeken weten mogelijk te maken waarvan de laatste 2 internationale doorbraken en publicaties in Nature hebben opgeleverd. Deze eerste stappen naar genezing maken het mogelijk en noodzakelijk om juist nu door te pakken. Voldoende financiƫle middelen zijn hiervoor natuurlijk onmisbaar.

Alle donaties die Villa Joep! ontvangt worden voor 100% besteed aan onderzoek.

Meer informatie vind je op www.villajoep.nl.
Villa Joep heeft ook een eigen facebookpagina en is te volgen via twitter (#villajoep).