Nieuwe regels

Dit jaar is er een belangrijke regelwijziging.

Hieronder volgt een korte uitleg; de volledige uitleg staat in de bijlage bij dit nieuwsbericht.

Lees deze goed door. Sommige dingen zijn wellicht een 'open deur', andere punten wellicht juist erg handig, of gewoon goed om nog eens een keer te lezen.

1. De nieuwe regel:
Als een coach of begeleider een gele of rode kaart krijgt dan moet hij buiten het veld -lees hek- gaan staan en mag zich niet met de wedstrijd bemoeien.

Tot zover niets nieuws.

Nieuw is dat de aanvoerder ook een speler aan moet wijzen die uit het veld gaat. Ze spelen dan dus, gedurende de straf van de coach of begeleider, met 1 man minder.

Deze speler heeft geen kaart en mag dan ook gewoon mee wisselen. Het is dus geen straf voor de speler. Deze spelers worden ook niet op het formulier vermeld. Alleen de kaart van de coach of begeleider wordt vermeld.

2. Groene kaart tijdstraf:
Alleen in de hoofdklasse levert een groene kaart 2 minuten straf op.

3. Sticks/hengelen:
Voor hen die naar het EK hebben gekeken zal het opgevallen zijn dat er weinig voor sticks en hengelen wordt gefloten.  Het is belangrijk om te weten dat dat regels zijn die alleen voor dat EK-toernooi gelden.

Voor onze spelers is sticks en hengelen nog steeds verboden zoals dat in de regels staat. ( staat ook in de bijlage ) .

4. Zelf indelen scheidsrechters:
Het zelf indelen kan ook dit jaar weer. Als je niet weet hoe dat moet dan mail je naar [email protected] en dan krijg je een handleiding.

Als je wensen of opmerkingen hebt, deel die dan met ons.
Hoe meer we weten hoe minder problemen er zullen zijn.

Wij doen onze best maar kunnen helaas niet alles.

Wij wensen jullie een heel fijn seizoen toe.

Groeten,

de Scheidsrechterscommissie.