Scheidsrechtersbeurt, -indeling en -examen
Het is gelukt! We hebben iemand gevonden om de scheidsrechterscommissie te versterken.

Het indelen van scheidsrechters gaat dit seizoen gebeuren door Paul Distel, Fer Zuiker en Myra Veltkamp. Waarbij Myra vooral het administratieve deel voor haar rekening zal nemen.

Zoals elk jaar willen we even een paar afspraken op een rijtje zetten:

1) wij zullen zoveel mogelijk vooruit plannen. Daarbij zijn we erg afhankelijk van anderen, zoals de KNHB, maar we zullen ons best doen dat jullie zo snel als mogelijk is al weten wanneer je moet fluiten.

2) junioren dienen zelf voor een vervanger te zorgen.

Je weet het vroeg genoeg dus dat moet kunnen. Opmerkingen als: niemand anders wil, worden niet geaccepteerd.

Wedstrijden moeten gefloten worden en dat wil je met je eigen wedstrijd ook dus je bent daarmee verantwoordelijk dat er op dat tijdstip een scheids staat.

3) ouders en senioren:

We zullen het aantal wedstrijden beperkt proberen te houden maar terwijl ik dit schrijf, weet ik al dat het niet gaat lukken. Om de doodsimpele reden dat we te weinig scheidsrechters hebben.

Ik roep dan ook iedereen die een kaart heeft op om te fluiten.

Mensen die niet willen fluiten, kunnen we uiteraard nooit dwingen maar daarmee leg de verantwoording voor het spelen van een wedstrijd van je zoon of dochter wel bij een ander neer.

Als jij het niet doet dan MOET een ander het doen.

En helaas we hebben geen blik scheidsrechters in het magazijn staan

EN als we met veel zijn, hoef je niet zo vaak.

4) Wat de indeling van ouders en senioren betreft: als je niet kan, is het vriendelijke verzoek zelf en vervanger te regelen.

Het argument: ik kan niet fluiten want ik moet rijden, vind ik altijd zeer teleurstellend. Vaak is het regelen van een andere rijder eenvoudiger dan een andere scheids dus kijk dan eerst of dat kan.Uiteindelijk doe jij al wat anders voor de club dus mag iemand best jouw rij-beurt overnemen zonder tegenprestatie.

Wij doen ons best maar kunnen niet alles en met elkaar moeten we er wel uit kunnen komen.

Ik wens iedereen een heel mooi seizoen toe en ik hoop dat het met scheidsrechters, vooral met uw medewerking, allemaal goed zal verlopen.

Ook wil ik gelijk melden dat dinsdag 8 oktober de jongens en op donderdag 10 oktober de meisje scheidsrechtersexamen gaan doen.

Groeten,

Mark