VOORBESCHOUWING: Ontknoping voorcompetitie nadert

De één na laatste ronde van de voorcompetitie staat voor de deur en daarmee neemt de spanning in de diverse poules toe, want de beslissingen gaan de komende 10 dagen vallen. Vele Forescateteams staan er goed voor, dus laten we hopen dat deze posities worden gecontinueerd. Dames 1 en Heren 1 spelen zondag 29 september na enkele uitwedstrijden weer thuis tegen respectievelijk Scoop Delft D1 en Warande H1.

Jeugd
Natuurlijk wordt zaterdag 28 september de spits weer afgebeten vanaf 09.00 uur door onze E- en F-jeugd, die op verschillende velden weer voor veel hockeyplezier zullen zorgen.  Op de velden 2 en 3 zijn onder meer de wedstrijden van MD3, MD6 en MD7 te bekijken.  Ook JD 3, JD4 en JD5 proberen de punten in Voorschoten te houden.  MC2 mag vroeg uit de veren, maar speelt wel op veld 1. Ook MC3  en MC5 verheugen zich op een thuiswedstrijd.  MB3, MB5, MB7 en MB8 zijn de moeite van het bekijken waard en dat kan op Sportpark Adegeest. JB2 smaakt het genoegen om laat in de middag aan te treden op  veld 1.  JA3, MA3 en MA4 spelen allen op eigen veld en gaan voor de volle winst.

Eerste elftallen Jeugd
MD1 lijkt in de voorcompetitie de sterkste ploeg, samen met het ook ongeslagen Dordrecht MD1. Die twee ploegen spelen zaterdag op Adegeest tegen elkaar om 10.45 uur en de winnaar kan zich opmaken voor de subtopklasse na de herfst. Hoewel MB1 in een zware poule zit in de voorcompetitie Topklasse en nog puntloos is, is een thuiswedstrijd tegen HDM MB1 altijd de moeite van het bekijken waard (12.30 uur, veld 1). JC1 heeft het evenmin gemakkelijk, maar gaat er alles aan doen om het Cartouche JC1 vanaf 14.00 uur zo lastig mogelijk te maken.  JA1 is in de winning mood, maar in de race om een plek in de Topklasse moet de huidige koploper geconcentreerd en scherp blijven tegen Klein Zwitserland  JA2, dat vooralsnog nog geen al te sterke indruk maakte.

Eerste elftallen
Met een harde klap landde Dames 1 terug op aarde. De koploper in de derde klasse ging zondag fors onderuit bij Westland, maar richt zich nu op eerherstel in de thuiswedstrijd tegen Scoop Delft D1. Forescate zal iedere wedstrijd moeten knokken voor de punten, maar dat is helemaal niet erg. Als de ploeg van Annemieke Stevens in het juiste ritme komt, is alles mogelijk.  De opponent uit Delft verloor ook pas één maal en staat, evenals Forescate, op 6 punten. Dit duel begint om 12.45 uur.

Het jonge, talentvolle team van Heren 1 kende een prima voorbereidingsperiode, maar had het lastig in de tweede klasse met pittige tegenstanders als Etten-Leur en OMHC. Het keurkorps van trainer/coach Willem Kauffmann zal zonder twijfel groeien in de loop van het seizoen, maar het is nu nog een beetje zoeken naar de juiste afstemming. Van ons jonge eerste team mogen we wel iedere wedstrijd passie en strijd verwachten. Op hockeytechnisch gebied kan Forescate probleemloos mee in deze klasse. Tegen middenmoter Warande H1 kan Forescate om 14.45 uur laten zien aan het thuispubliek, dat het op eigen veld ouderwets kan vlammen.

Overige senioren en veteranen
Naast de eerste elftallen spelen zondag 29 september ook Dames 2, Heren 2 (tegen Leonidas H21!) en Veteranen A een thuiswedstrijd.

Alle teams veel succes en plezier toegewenst.

Jelle Raap
Voorzitter MHC Forescate