G-hockey op MHC Forescate

MHC Forescate heeft een enthousiast team met G-hockeyers. Helaas is dit niet bij iedereen bekend en daarom ben ik gevraagd hier iets over te vertellen. Natuurlijk wil ik dat HEEL graag doen, om zo iedereen mee te laten genieten van deze prachtige doelgroep!

In 2009 zijn we op de club gestart met G-hockey, dus in 2014 alweer 5 jaar!! Deze aangepaste vorm van hockey is gericht op kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking, vanaf negen à tien jaar. Jongens en meisjes spelen met en door elkaar. Met de gebruikelijke beschermingsmiddelen, zoals scheen- en gebitsbeschermers en aangepaste regels is G-hockey een veilige vorm van teamsport!

Ik ben gestart met het  training geven aan 3 kinderen met een verstandelijke beperking. Wat is het een groot plezier om te zien hoe ze van het hockeyen genieten! En voor mij twee vliegen in één klap; mijn passie: werken met mensen met een verstandelijke beperking en mijn sport: hockey, met elkaar verenigd.

In de loop der jaren kwamen er spelers bij en vielen er spelers af, maar we zijn nu met zes spelers waar ik heel trots op ben!! De trainingen geef ik ook niet meer alleen. Inmiddels heb ik er drie superenthousiaste trainsters bij gevonden: Astrid Gemeijn, Inge Mol en Nicole Brehm.

We geven elke training met twee personen.

Sinds 2011 doen we ook mee met de G-hockeycompetitie van de KNHB: zestalhockey op een kwart veld. De kinderen genieten hier enorm van! Want wat is het fantastisch om ook een wedstrijdje te spelen! Deze wedstrijden zijn niet iedere week maar ongeveer één keer per maand. Onze laatste wedstrijd hebben we voor het eerst gewonnen met 5-8! Een verslag van de wedstrijden is altijd te lezen op de site, onder het kopje G-hockey.

Misschien is het ook leuk om onze tophockeyers even voor te stellen?

Rosalie:
Speelt al 3 jaar bij ons! En wow…wat kan zij al goed hockeyen na die jaren! Rosalie leert met de week meer en is een superspeelster voorin het veld! Rosalie kan tegenwoordig ook goed scoren!
Anastasia:
Is onze achterspeelster! Anastasia geniet van het spel en vooral van de mensen om haar heen! Is met veel plezier aanwezig! En met een lach op haar gezicht werkt ze de ballen naar voren.
Sophie:
Is een heel goed hockeyster, vooral op het middenveld! Sophie heeft de laatste wedstrijd voor het eerst, een helft, op doel gestaan. Zó knap van haar! Zonder enige training vooraf, hield zij ook hier de ballen prachtig tegen!
Daan:
Onze enige jongen in het team! Daan is een hele snelle voorhoedespeler! Kan heel goed scoren en doet dat ook graag! Daan heeft ook de laatste wedstrijd een helft op doel gestaan en jeetje wat was hij goed! Hij krijgt de woensdag voor onze komende wedstrijd ook voor het eerst keeperstraining!
Isabel:
Is ook een fantastische verdedigster. Isabel word steeds fanatieker: slaat de ballen graag -met wat aanmoediging- ver naar voren en is hier dan ook zichtbaar trots op! Hoe harder wij aanmoedigen hoe harder Isabel zich inzet met een grote lach op haar gezicht!
Marieke:
Zij is onze laatste en jongste aanwinst! Marieke is in de trainingen superfanatiek en gaat zaterdag 2 november haar eerste wedstrijd spelen. Van wat wij gezien hebben in de training kan dit bijna niet fout gaan! Leuk dat zij ons team is komen versterken.

Zoals je begrijpt zijn wij nog wel heel hard op zoek naar G-hockeyspelers! Om kinderen te werven hebben wij in september een aantal clinics gegeven op scholen voor kinderen met een beperking en zullen dit in november en in het voorjaar nogmaals doen! Goede reclame voor onze vereniging, maar wij willen vooral bij iedereen kenbaar maken dat hockey voor iedereen toegankelijk is! Zoals de mooie slogan zegt: NIEMAND BUITEN SPEL!!

Zaterdag 2 november spelen wij onze tweede competitie wedstrijd op MHC Forescate!

Misschien tot dan!!

Gr.Marie-José van Pelt- Luitjes