Laatste wedstrijden 2009: 13 december
Beste F-jes,

Aanstaande zondag is alweer de laatste wedstrijd van dit jaar.
We hopen dat het weer een beetje meevalt, de voorspellingen zijn in ieder geval goed!
In dit bericht even een paar korte punten die we willen bespreken:

1. Wedstrijden en trainingen:
Na deze laaste wedstrijden zijn ook de trainingen afgelopen voor dit jaar.
De eerste training begint weer op woensdag 3 februari.
Zondag 7 februari is weer de eerste wedstrijd.

2. Zaalhockeybalken op veld 2:
In verband met de start van het zaalhockeyseizoen is nu tijdelijk veld 2 voorzien van balken. Een aantal teams zullen hier op spelen want dit is natuurlijk een mooie kans om eens met balken te kunnen spelen. Of jullie met balken spelen of niet kunnen jullie terugvinden in het wedstrijdschema dat op de site staat.
Denk eraan dat er alleen gepushd mag worden. dat was natuurlijk al zo, maar op een veld met zaalhockeybalken is dat nogeens extra belangrijk, flatsen en slaan is absoluut niet toegestaan!
Een wedstrijd met balken is heel anders omdat je de balk mag gebruiken als medespeler !Jullie coaches zullen jullie nu extra coachen op techniek en overspelen naar elkaar.
Op de balken-velden mag ook maximaal met 3 tegen 3 gespeeld worden (geen uitzonderingen), de balken fungeren eigenlijk al als extra spelers.

3. Meisjes tegen Jongens:
De meisjesteams die vorige week nog niet tegen een jongesteam hebben gespeeld krijgen deze week hun kans, zij mogen tegen jongens gaan spelen.
Deze teams zullen op veld 3 spelen, waar geen balken liggen.

De andere meisjesteams spelen gewoon weer tegen elkaar, evenals 2 jongensteams, zij spelen op veld 2, met de balken!

4. Teamshirts:
Verder willen wij alle coaches, spelers en ouders er graag op attent maken dat het echt de bedoeling is dat alle spelers tijdens de wedstrijden hun teamshirt dragen (of dat van het team waar ze invallen). Geen jassen en truien in afwijkende kleuren, dit is niet de bedoeling! Een windjack of shirt met lange mouwen kan eventueel onder het shirt aangetrokken worden.
Ook de zwarte spelleidersjassen willen wij graag zien bij alle spelleiders! De doos met jassen staat weer op de tafel onder de televisie.

5. Teamnamen:
Nog niet alle teams hebben een naam doorgegeven. Dat hoeft natuurlijk ook niet per se, maar als jullie na de winterstop onder je zelf gevonden teamnaam wilt spelen, dan kun je die naam aan ons doorgeven.

6. F-praatjes:
Tot slot nog maar weer een keer extra aandacht voor de F-praatjes.
Van een aantal F-jes hebben we stukjes ontvangen die je op de site kunt lezen onder menu "F jeugd/F-praatjes".
Maar er is nog veel meer ruimte, schrijf zelf ook eens een stukje over je team, de wedstrijd van die week, je coach of over hoe je hockey vindt.
Als je dat berichtje naar ons mailt,([email protected])  dan plaatsen wij dat voor jullie op de site!

Ad de Gruiter en Jorina Biersteker
Jongste Jeugd Commissie F-Lijn,