VOORBESCHOUWING: Iedereen aanwezig op 30 maart!

Wat een fantastisch weekeinde staat er voor de deur. De weergoden lijken ons gunstig gezind en dat is nodig, want er wacht ons een heerlijk hockeyweekeinde. Ik verwacht heel veel belangstelling op allerlei fronten. Zaterdag 29 maart staat natuurlijk onze jeugdafdeling centraal en valt er een hoop te genieten. Markeer daarnaast ook zondag 30 maart met rood in de agenda ‘s. Dit belooft een geweldige clubdag te worden.

Jeugd

De velden 3 en 4 staan zaterdagmorgen 29 maart vooral in het teken van onze jonkies uit de E- en F-jeugd, die vanaf 09.00 uur volop actief zijn. JD2, JD3, JD4 en JD5 hebben allemaal het genoegen om op eigen veld de tegenstander tegemoet te treden. JC3 speelt ook een thuiswedstrijd en datzelfde plezierige vooruitzicht heeft ook JA3. Bij de meisjes is er alle gelegenheid om de duels van MD3, MD5, MD7 en MD9 in het zaterdagzonnetje te aanschouwen op Adegeest. Dit kan natuurlijk ook gecombineerd worden met een bezoek aan MC2, MC5 of MC7. Ook de meeste B-teams bij de meisjes komen op eigen terrein in actie. MB2, MB3, MB6, MB7 en MB8 zijn de uitverkorenen. In de A-categorie kunnen we op Adegeest alleen MA2 op veld 2 aan het werk zien.

Eerste elftallen jeugd

Bij de A t/m D-meisjes speelt van de eerste teams alleen MB1 thuis. De trotse koploper in de subtopklasse leidt de dans met liefst zeven punten voorsprong op Berkel en Rodenrijs en dat is de ploeg die zaterdag op bezoek komt in Voorschoten om 13.30 uur. Onze B1 won afgelopen zaterdag nipt bij Kieviten, maar kwam nogal gehavend uit de strijd. JD1 ontvangt om 12.00 uur Roomburg JD1 en dat is een heuse derby. Op papier zou JD1 de sterkere ploeg moeten zijn, maar op papier win je geen wedstrijden. JA1 speelt om 15.00 uur ook een mooie derby en wel tegen Cartouche JA1. De uitwedstrijd werd knap gewonnen, maar Cartouche is Forescate inmiddels wel gepasseerd op de ranglijst.

Programma zondag 30 maart 2014

Allereerst spelen Dames 1 en Heren 1 thuis tegen Pijnacker en gezien de positie van onze eerste teams verwachten we weer veel publiek. Ook de thuiswedstrijden van Dames 2, Heren 2 en Veteranen A zijn natuurlijk een bezoekje waard, evenals de training van onze Benjamini ‘s. Verder wordt al enthousiast uitgekeken naar het T-Dansant dat om 16.15 uur begint. De shootoutcompetitie voor jeugd < 17 jaar start om 13.00 uur. De zaalkampioenen worden ’s-middags gehuldigd en de WK-toegangskaarten voor onze Forescate WK-dag op 1 juni kunnen worden afgehaald. Heel veel redenen voor iedereen die Forescate een warm hart toedraagt om zondag aanwezig te zijn op Adegeest en gewoon te genieten van alles dat zich daar afspeelt.

Dames 1

Eén van de publiekstrekkers op 30 maart is natuurlijk ook de thuiswedstrijd van Dames 1, dat al wekenlang in een felle titelrace is gewikkeld met Westland, op de voet gevolgd door outsider Derby. Pijnacker is de volgende opponent. Dames 1 speelde bepaald niet haar beste wedstrijd van het seizoen in Pijnacker en morste er twee punten. Onze gasten hanteerden op eigen terrein een nogal fysieke speelstijl. Aan Dames 1 om sportief revanche te nemen voor het puntverlies. De royale 1-5 zege bij middenmoter Scoop gaf de burger in ieder geval veel moed en vertrouwen. Dit duel begint om 12.45 uur.

Heren 1

Soms zijn er van die wedstrijden waar je nog wel eens aan terugdenkt. De uitwedstrijd van vorige week tegen De Warande was er zo één. Op basis van 70 minuten hockey was de uiteindelijke 2-2 eindstand een redelijke afspiegeling van de verhoudingen, maar wat als de heren scheidsrechters gewoon de spelregels correct hadden toegepast op dat ene cruciale moment? Dan was die onwaarschijnlijke gelijkmaker van De Warande niet toegekend en had Forescate wellicht gewoon met 1-2 gewonnen. We zullen het nooit weten. OMHC profiteerde en nam de 2e plek weer over. Etten-Leur kwam ook niet verder dan een gelijkspel. Forescate is, evenals Dames 1, 12 duels op rij ongeslagen en is er veel aan gelegen om de thuiswedstrijd tegen Pijnacker om 14.45 uur in winst om te zetten. De uitwedstrijd werd met 0-3 gewonnen en daar was weinig op aan te merken.

Ik hoop, dat iedereen net zo veel zin heeft in het komende hockeyweekeinde als ik.

Jelle Raap