Organisatie bar
De bardiensten worden ingevuld door vaste barmedewerkers, barhoofden en ouders/leden. Er wordt gewerkt in shifts van plusminus 3 uur voor de baroudste en de barmedewerker.  Ouders draaien bardienst onder de thuiswedstrijd in shifts van 2 uur en een kwartier. Per shift is een barhoofd en vaste barmedewerker aanwezig die verantwoordelijk is voor de coördinatie van alle bar- en keukenwerkzaamheden, aangevuld met 2 ouders.

Bardienst voor ouders
Van ouders van jeugdleden wordt verlangd dat zij 1 à 2 keer per jaar een bardienst doen. Dit is conform de Voorwaarden van het lidmaatschap. De volgende ouders kunnen van deze verplichte bardiensten worden uitgesloten: coaches (maximaal 2 per team); leden van de scheidsrechterscommissie; leden van de commissie Hockey Technische Zaken; bestuursleden en door het bestuur aangewezen personen (bestuursbesluit). De bardiensten worden door het team ingedeeld hierdoor kan binnen het team bijvoorbeeld een eerlijke verdeling worden gemaakt tussen mensen die liever fluiten terwijl een andere ouder juist liever achter de bar staat.

De coaches van de teams krijgen voor het draaien van de bardiensten een aantal weken van te voren per mail een uitnodiging voor de bardienst. Teams van de F t/m A jeugd worden op zaterdag ingedeeld, ouders van de kabouters en de benjamini’s op zondagochtend. Voor de zondagochtend geldt dat indien je niet beschikbaar bent op de aangegeven datum dien je zelf voor vervanging te zorgen. Geef ons even de naam van diegene met wie je hebt geruild door, dan verwerken wij de ruil ook in ons systeem. Op zondag zijn er barmedewerkers aangevuld met 2 ouders in de ochtend van de kabouters en de benjamins.

Werkzaamheden tijdens de bardienst zijn erg eenvoudig en worden je door het barhoofd bij aanvang uitgelegd. We beschikken over een digitaal kassa systeem waar alle producten en prijzen in staan. Voor nadere info over taken zie info taken barmedewerker.

Bardienst voor leden
Het laatst spelende jeugdteam op zaterdag wordt verzocht het clubhuis aan te vegen. Het wedstrijdsecretariaat geeft dit aan in de wedstrijdplanning.

Wedstrijdtafel
Op zaterdag worden ook 2 ouders uitgenodigd voor de wedstrijdtafel. In deze rol ontvang je de uitspelende teams op Forescate, verwijs je a.d.h.v. een lijst de teams naar het juiste veld en verstrek je 2 koffie-/theebonnen voor de coaches. Ook hierin kan, indien nodig, het barhoofd je wegwijs maken.

Barhoofden
Barhoofd is een vrijwiligersfunctie waarbij je ongeveer eens per 2 maanden een bardienst leidt. Zeer belangrijk voor het waarborgen van de gezelligheid op de club, want zonder deze ploeg vrijwilligers kan de bar niet open. Indien je meer betrokken wil zijn bij Forescate, en bijvoorbeeld een hockey-technische taak niet zo ambieert, meld je dan aan als barhoofd bij [email protected]. Wij zorgen dan z.s.m. voor een klein introductieprogramma.

Inkoop
De barcommissie is verantwoordelijk voor assortimentsbeleid van de bar. Suggesties m.b.t. nieuwe producten zijn altijd welkom. Wij proberen zo goed en ook zo efficiënt mogelijk in te kopen. Door onverwachte wisselingen in afname komt het toch wel eens voor dat een bepaald product uit ons vaste assortiment even niet op voorraad is. Graag uw begrip hiervoor.

Indien er een feest, borrel, toernooi o.i.d. georganiseerd wordt door team(s) of andere commissie(s) graag ruim van te voren contact op te nemen met de barcommissie i.v.m. aanpassingen in de inkoop.

De barcommissie bestaat uit: Dolf Groenewegen (voorzitter), Roos Kist (commissielid), Mieke Mulder (inkoop), Ana Villaran Vallejo (inkoop) en Monique Kortekaas (planning). Kom gerust als je vragen of ideeën hebt! Je kunt de barcommissie bereiken via [email protected].