Wedstrijdverslag MHC Forescate MO18-1 tegen HDS

Zaterdag, 11 mei, twee uur ‘s middags in de brandende zon op hockeyclub Forescate. Op het programma staat een ongelofelijk belangrijke wedstrijd tegen het Haagse HDS om het kampioenschap nagenoeg binnen te slepen.

De wedstrijd begint fel. De meiden in blauw zijn gebrand om te winnen en laten dat goed zien tijdens de start van de wedstrijd. Na enkele minuten weet Cathelijne de plank van het goal te vinden en staan de blauwhemden al met 1-0 voor. Een nagenoeg perfect begin! Helaas valt erna al snel de gelijkmaker door een van Haagse kant.

Het tweede kwart is wat minder maar toch komen we nog met 2-1 voor te staan. Na een lange rust vanwege de hitte gaan we door. De 2-2 valt al snel in het derde kwart. Slordig spel komt voor aan beide kanten en vermoeidheid begint een grotere rol te krijgen in het spel. Gelukkig maakt Cathelijne de bevrijdende 3-2 en zo gaan de blauwhemden met een goed gevoel het laatste kwart in.

Na een serie handige bewegingen van de linksbuiten van HDS scoort zij de 3-3. Opgeven doen we niet en er worden weer een paar extra scheutjes energie in het spel gegooid. Dit resulteert in een aantal grote kansen voor beide ploegen, maar de bal wil de plank van het doel niet vinden en het resultaat blijft steken op een 3-3. Een mooie wedstrijd vol beleving en hoge intensiteit.