Aad Bol, VRIJWILLIG-CENTRAAL

In deze nieuwe rubriek wordt elke maand een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te lezen onder ‘Vrijwilligers’ van het keuzemenu.

Februari start heel toepasselijk met Aad Bol, Beheer, die afgelopen weken (en waarschijnlijk ook nog komende weken) overuren maakte om de velden zonder vorstschade de winter door te krijgen.

Hallo, ik ben Aad Bol.
Ik ben getrouwd met Els, zelfs al 34 jaar, zoon Vincent † en dochter Hester. Ik was werkzaam in de PR maar moest stoppen vanwege 3 rugoperaties. Zing soms in een dolle bui. Speelde twaalf jaar heren 1 bij de Kieviten; 10 jaar overgangsklasse en 2 jaar hoogste niveau. Zes jaar als veldspeler, zes jaar als keeper. En ook nog twee jaar als coach.

Ik heb in 1988 recreatiehockey bij Forescate opgestart en 40 actieve recreanten 2 jaar training gegeven. Ik kwam in het bestuur van Forescate: 1984, 1985 als HTZ-topteams en was ook manager Heren 1 bij coach Hans Streeder, die nu coach/trainer van Heren 1, Rotterdam is.

Van 1999 tot heden ben ik bestuurslid Beheer en was lid van de bouwcommissie in 2003 en 2004.

Inhoud huidig vrijwilligerswerk:
gemiddeld 25 uur per week ben ik actief met het in stand houden van het gehele complex. Dat betekent niet alleen delegeren en regelen maar ook met regelmaat zelf actief zijn met onderhoud en aanleg. Maar mijn takenpakket houdt meer in, ook inkoop materialen en contact met leveranciers en bedrijven, verhuur van velden en clubhuis, vastleggen in contracten, intermediair B4kids en samenwerking met EKAA, gemeente en VS ’97. Daarnaast heb ik nog vele andere activiteiten. Als ik 75% of meer plezier aan mijn vrijwilligerswerk beleef, houd ik het nog jaren vol.

Was getekend, Aad Bol.

Het favorietenlijstje van Aad:

M.H.C. Forescate                   al jaren de leukste (familie) club

Website                               veel actueler maken

Eten                                    wat lust ik eigenlijk niet

T.V. programma                     sport, actualiteit, DWDD, Dat was het nieuws

Film                                     moet wel heel erg goed zijn, wil ik het tot het eind vol houden

Muziek                                 vooral blues en andere jazzvormen, ook Frank S. , Elvis P.

Vakantiebestemming               beetje Griekofiel, Canada

Boek                                    vermoeiend lezen, vaak te dik, alleen korte verhalen

Tijdschrift                             geen playboy meer, hoewel…, vele andere ‘echte’ tijdschriften

Krant                                    kan niet zonder, lees 3 kranten

Vrije tijdsbesteding                 te veel om op te noemen, kom tijd tekort

Sport(en)                              gespeeld hockey, tennis, cricket; allen in competitieverband

Ik hou van                             Els, van veel gezelligheid, een beetje ouwehoeren, de 3e helft sla ik bijna nooit over

Heeft hekel aan                      mensen, die afgesproken taken niet uitvoeren

Lacht om                               heel veel, helaas ook wel eens over mijn eigen grapjes

Doel                                      het nog vele jaren vol te houden. Pluk de dag

Motto                                    Vrijwilligerswerk is vrijwillig, maar niet vrijblijvend

Vrijwillig - Centraal, omdat:

het een bijzonder goed initiatief is, hopelijk een succes wordt en inzicht geeft in de personen die vrijwilligerswerk doen en het plezier dat ze daaraan beleven. Join de (vrijwilligers)club, zou ik zeggen.