Kick-off Sportclub als Buurthuis van de toekomst gefilmd en op tv

Woensdag 20 april vond de kick-off plaats van de Nationale pilot Sportclub als Buurthuis van de Toekomst bij MHC Forescate. Deze Nationale pilot start op drie clubs in de regio en wel bij hockeyclub MHC Forescate in Voorschoten en de voetbalclubs Blauw Zwart in Wassenaar en RKAVV in Leidschendam-Voorburg.

Het doel van deze pilot is het clubhuis te transformeren tot ‘Buurthuis van de Toekomst’. Dit doen we door met sport als bindmiddel de maatschappelijke rol van de club in haar omgeving te versterken. Bij de kick-off waren 70 mensen aanwezig en diverse sprekers en activiteiten maakten er een zeer geslaagde bijeenkomst van op Sportpark Adegeest.

De Rabobank en de Sportbank zijn de initiatiefnemers van deze transformatie, waar de drie gemeenten zich bij hebben aangesloten. Een bijzondere publiek-private samenwerking en als zodanig een primeur voor Nederland. Voor deze nationale pilot wordt de erkende interventie Sportclub als Buurthuis van de Toekomst ingezet, ontwikkeld door De Sportbank. Dit betekent dat er binnenkort diverse scans van de club en haar omgeving worden gemaakt. Ook wordt een pilotgroep gevormd. In mei heeft de pilotgroep haar eerste bijeenkomst. Over de resultaten van de scans en de ideeën van de pilotgroep houdt de Coördinator Maatschappelijke Projecten, Leontine Diemel, ons via deze website op de hoogte.

Wil je nu al meer weten over wat voor Maatschappelijke projecten MHC Forescate zich bezighoudt? Kijk dan hier

Van de kick off is een filmpje gemaakt. Hoewel het een concept is, heeft men aangegeven dat we het mogen gebruiken voor de website. Kijk www.youtube.com/watch?v=UETlZjlmKKw&feature=youtu.be.

Maandagavond 25 april zond Sport TV op Regio TV (Ziggo kanaal 34) een item hierover vanaf Forescate uit. Je kunt de uitzending bekijken op hun YouTube kanaal:

www.youtube.com/watch?v=vM5jJK_mnmY

Foto's : Ad de Gruiter