Veldenaanleg 2016 -1 (startinformatie)

Nadat we tijdens de festiviteiten van afgelopen zondag 12 juni de formele ondertekening van het aannemingscontract voor de nieuwe velden hebben gevierd, zijn maandag 13 juni de laatste benodigde handtekeningen door de gemeente Voorschoten gezet.

De aannemers stonden startklaar en zijn daarom ook direct dinsdag 14 juni met de werkzaamheden begonnen.Via deze rubriek op de site zullen we proberen om u regelmatig van de werkzaamheden op de hoogte te houden.

Dinsdag 14 en woensdag 15 juni staan het wegsnijden en opruimen van de oude kunstgrasmatten op het programma.Gezien de snelheid waarmee dat op dit moment verloopt, zijn de velden 1,2 en 3 naar verwachting al woensdagmiddag verdwenen.
Daarna zullen de hekwerken rond de velden weggehaald worden.

Vervolgens zal als eerste het afgraven en voorbereiden van veld 1 worden aangepakt.

De onderstaande foto's van vanmorgen vroeg zijn een collecters-item, het zullen de laatste foto's zijn die van ons oude veld in ongeschonden staat gemaakt kon worden.

Nu de bouw-werkzaamheden echt begonnen zijn, is het belangrijk om ook gelijk even wat afspraken duidelijk te maken. We hebben met de bouwers een uitermate strak tijdschema overeengekomen, en we zullen dat proces vanuit de club ook optimaal faciliteren om de bouwactiviteiten zo snel mogelijk te kunnen afronden.

Vandaar ook dat we de komende periode de bouwactiviteiten voorrang zullen moeten geven en er slechts zeer beperkt (en zelfs dan alleen na expliciete goedkeuring van de beheerders) activiteiten op de velden EN in het clubhuis mogelijk zal zijn. Toegang tot het gehele complex is zonder die goedkeuring niet toegestaan.
Het spreekt voor zich dat hoe dan ook het betreden van de terreinen volledig op eigen risico zal zijn.

Samenvattend voor alle duidelijkheid:

-  Complex MHC Forescate is een "Bouwplaats”.

-  Toegang en gebruik alleen na voorafgaande toestemming beheerders

-  Betreden uitsluitend op eigen risico

-  Clubhuis geen of heel beperkte toegang in bouwperiode

-  Alle activiteiten van scholen, kinderopvang en hockeyers uitsluitend op veld 4

-  Trainingen op veld 4 uitsluitend na coördinatie door manager HTZ

Met een gezamenlijke inspanning om de bouwactiviteiten voldoende ruimte te kunnen geven en niet te doorkruisen met initiatieven, zullen we een maximale snelheid kunnen bereiken in het aanlegproces en de overlast daarmee uiteindelijk zoveel mogelijk proberen te beperken.

Namens afdeling beheer,

Aad Bol, Ad de Gruiter

het proces verloopt snel, zie bijgaande fotos van Ad de Gruiter:

Reageren op het nieuws?
reactie