Veldenaanleg 2016, Update 12 augustus, bericht 7.
In de afgelopen weken hebben we topsportprestaties gezien tijdens de olympische spelen in Rio. Maar ook in Voorschoten worden Topprestaties geleverd om de oplevering van onze nieuwe velden tijdig voor de aanvang van het nieuwe seizoen te kunnen realiseren. Tijd voor een update over de stand van zaken met fotos (per 12 augustus).

Op dit moment zijn de velden 1 en 2 al behoorlijk zichtbaar. In de komende dagen zal de resterende belijning in de velden worden gelegd en nu al is van een afstand het eindresultaat al zichtbaar.
Ook zijn er forse sprongen gemaakt in de plaatsing van de hekwerken en ballenvangers en van de bestrating rond de velden 2 en 3.

Tegelijkertijd is een grote groep vrijwilligers onder leiding van Paul Engels bezig met een enorme opfrisbeurt van het interieur van ons clubhuis. Omdat de hele week door verse verflagen aangebracht worden is het clubhuis maar heel beperkt toegangkelijk. Wel geven we graag toegang aan vrijwilligers die mee willen helpen en verven. Aanmeldingen zijn welkom op mailadres: [email protected]
Er is nog meer dan genoeg te doen, dus aarzel niet je aan te melden !

Vandaag hebben we de (goed)keuring van de ondergrond van ons veld 3 gehad, zodat we vanaf nu ook daar aan het leggen van de kunstgrasmat kunnen beginnen ! een heel erg belangrijke mijlpaal in het aanlegproces.

De komende week zal alle aandacht vooral uitgaan naar het leggen van de mat op veld 3,  en van het plaatsen van de resterende hekwerken en ballenvangers.
Eind van de volgende week zullen ook al de nieuwe dug-outs en doelen geplaatst worden.

Om de velden vervolgens ook daadwerkelijk veilig te kunnen bespelen zullen vervolgens ook de hekwerken en bestrating moeten worden afgebouwd, de slagplanken rond het veld gemonteerd en de beregeningsinstallatie moeten worden gemonteerd, getest en afgesteld.

Hoewel op het oog nu de nieuwe speelvelden 1 en 2 al zichtbaar zijn is het juist in de komende 2 weken dat het zwaartepunt van de werkzaamheden zal plaatsvinden om tot speelbare velden te komen.
Het is nu nog even "alle hens aan dek"om het project succesvol af te ronden, en daarom dat ook in de weekeinden doorgewerkt zal worden.

Juist daarom, en ook om funeste vervuiling van de velden door bestratingswerkzaamheden te voorkomen, herhalen we onze eerdere mededelingen dat ons  complex een bouwterrein is en het belangrijk is dat we dat niet betreden.
In deze spannende dagen voor de oplevering moeten we voorkomen dat rommel, vuiligheid of zand op de velden terecht komen, of dat er vertragingen in de oplevering kan ontstaan.
We moeten nu nog even geduld hebben en allemaal ver weg blijven van de velden, om juist daarmee te bereiken dat we zo snel mogelijk over alle velden kunnen beschikken.

Sowieso zullen we anders om moeten gaan met ons complex met de nieuwe watervelden dan dat we met de oude zandvelden gewend waren. Waar we vroeger bijvoorbeeld op alle velden zand konden terugvinden, is dat nu een heel andere situatie. Zand en vuil hebben direct invloed op de waterdoorlatendheid, kwaliteit en levensduur van de watervelden en in de komende tijd zullen we daarom allemaal even wat nieuwe gedragsregels met elkaar moeten afspreken. Daarover zullen we binnenkort wat meer informatie geven.

hoort , vereist de nieuwe situtaie van 2 watervelden een dereen

-------------------------------

Bijgevoegd foto’s van de laatste stand van zaken

veld 1  veld 2  veld 3