Bestuursmutatie

In het bestuur van MHC Forescate vindt per 1 december 2016 een mutatie plaats. Dominique Lingeman, sinds mei 2012 bestuurslid HTZ kader en tevens verantwoordelijk voor Dames 1 en Heren 1, stopt met haar bestuursfunctie. Dit in verband met een wisseling van baan, waardoor er naast gezin en andere activiteiten te weinig tijd overblijft voor haar bestuurswerkzaamheden. Het bestuur heeft daar begrip voor en dankt Dominique natuurlijk voor haar inspanningen gedurende deze periode van 4,5 jaar. Er zijn in die tijd mooie stappen gezet. De kadercommissie is geherstructureerd en uitgebreid. Onze kaderteams hebben veel sportieve ontwikkeling laten zien waardoor zij op een structureel hoger niveau acteren dan 5 jaar geleden. Ook Heren 1 en Dames 1 hebben de eerste klasse nadrukkelijk in het vizier en hopen de komende jaren dit stapje te kunnen maken. Uiteraard zal in de eerstvolgende ALV op passende wijze afscheid van Dominique worden genomen.

De opvolgster van Dominique is voor velen een goede bekende. Het bestuur is verheugd om mee te kunnen delen dat Eugenie Zwanenburg als ad-interim bestuurslid HTZ zal gaan fungeren per 1 december tot zij in de eerstkomende ALV formeel als bestuurskandidaat wordt voorgedragen. Eugenie, Eus voor intimi, bekleedde al eerder een HTZ-bestuursfunctie van 2008-2012. Over de redenen waarom zij openstond voor een terugkeer is zij duidelijk:”De interne organisatie en de financiële situatie zijn prima op orde. Forescate heeft sinds deze zomer de beschikking over een prachtige accommodatie met onder meer twee gloednieuwe watervelden en de club is klaar voor een nieuwe stap qua ontwikkeling op hockeytechnisch gebied. Ik vind dat een mooie uitdaging waar ik op basis van mijn ervaring een goede bijdrage aan kan leveren. Ik heb er heel veel zin!” Daarnaast blijft Eugenie als enthousiaste coach actief bij JC2.

Naast Eugenie zal ook Wouter Pont met ingang van 1 december toetreden tot de HTZ Kadercommissie. Wouter wordt binnen de commissie de nieuwe lijncoördinator A/B-jeugd jongens en neemt die portefeuille over van Ton van der Laan. Ton krijgt hierdoor meer tijd voor zijn rol als voorzitter van de HTZ Kadercommissie. Ook Wouter is een ervaren rot die vaker met dit HTZ-bijltje heeft gehakt. Daarnaast fluit hij wekelijks wedstrijden op onze velden en beschikt over een breed hockeynetwerk. Eugenie en Wouter zullen de maand november gebruiken om alvast warm te draaien.

Wij wensen Eugenie en Wouter veel plezier en succes toe in hun nieuwe functies.

Namens bestuur MHC Forescate,

Jelle Raap