Eerste zaalkampioen Forescate een feit

Al weken trakteren de jongens van D2 hun publiek op een fantastisch schouwspel. Als team wisten ze dan ook afgelopen zondag zaalkampioen te worden.

Na een prachtig veldseizoen, speelden de jongens ook in de zaal de sterren van de hemel. Prachtig overspel zorgde week na week voor kleine en grote overwinningen, maar de mooiste momenten zaten tussen de acties. Even die duim omhoog, even dat klopje op elkaars schouder of een kreet ‘lekkerrrr’, zorgde er voor dat menig ouder met een grote glimlach op de tribune zat. Hier speelde een team!

Er op of eronder

Zo ook de laatste twee wedstrijden in Zoeterwoude. Winst tegen het sterke HGC was noodzakelijk! En dat deden de jongens. Net zoals bij de meeste wedstrijden bleef de enkele thuiszitter via een live verslag via de What’s-app op de hoogte. De tribune zelf was goed gevuld. En niet voor niets. Weer mochten ze genieten van een stevig blok, zelf-passes, strafcorners, één op één duels, een onverschrokken keeper en prachtig overspel. Terwijl het publiek bijkwam van deze spannende wedstrijd die eindigede in een 7-1 winst werden de jongen weer voortreffelijk gecoacht op de laatste wedstrijd.

Hartkloppingen

In de eerste minuten van de wedstrijd maakte Jasper de 1-0, met niet lang daar opvolgend ook de 2-0. Cartouche had duidelijk een missie om de jongens een overwinning niet voor niets weg te geven. Standhouden bleek lastig en Cartouche kwam in een rap tempo terug met 2-2. Deze stand zorgde voor flink wat hartkloppingen op de tribune. Het was misschien niet de mooiste wedstrijd van het seizoen, maar ze knokte voor wat ze waard waren. Wiebe scoorde 3-2 en menig schot op doel werd tegengehouden door keeper Floris en de sterke verdediging. Zelfs toen de 4-2 gemaakt werd door Joep Meijer was het publiek er nog niet helemaal gerust op. Als 13de man waren ze sterk aanwezig en hielde ze de vermoeide mannen op de been. Met een staande ovatie telde het publiek af, waarna het kampioenschap een feit was.

Tineke verdoes