VOORBESCHOUWING: D1 en H1 thuis in actie

Na een onderbreking van 3 weken kunnen de hockeysticks weer ter hand worden genomen, want de competitie wordt op 6 mei weer hervat. Een bijzondere dag, direct na Dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Het doet je weer even beseffen hoe geweldig het is om in vrijheid te leven in een land waar je kunt zijn wie je bent. Op zondag 7 mei is iedereen met een blauw hart van harte welkom bij de eerste elftallen. Forescate Dames 1 ontvangt Westland waarna Heren 1 het opneemt tegen Woerden.

Jeugd

De E- en F-jeugd verschijnt zaterdagmorgen als eerste op de groene kunstgrasmatten. MD4, MC5 en MC7 smaken het genoegen van een thuiswedstrijd. MB4 en MB7 staan ook als eerste vermeld op het wedstrijdformulier. Een drukke zaterdag voor onze A-meisjes op Adegeest. De duels van MA2, MA3, MA4, MA5 en MA6 zijn op eigen veld te bekijken. JD2 speelt op het RIO-veld en ook JD4 en JC3 komen in actie op één van onze watervelden. Zondagmorgen is het weer genieten van onze Kabouters en Benjamini ‘s. Om 10.00 uur werkt MB3 een thuiswedstrijd af, terwijl MC3 een uitwedstrijd wacht.

Eerste elftallen Jeugd

6-1-1. Op de laatste speeldag voor de vakantie presteerde het gros van onze eerste teams prima.

JA1 pakte een punt bij Pollux. JB1 zegevierde over Victoria. Verrassend was de 1-2 nederlaag van JC1 tegen Rapid. JD1 won simpel bij Noordwijk. MA1 versloeg Bully, de nummer 4, met 4-3. MB1 was veel te sterk voor Rotterdam en MC1 won bij Hudito. MD1 was Voorne de baas. Zaterdag 6 mei is het een vroegertje voor MC1 dat om 09.00 uur tegen Berkel en Rodenrijs speelt JA1 speelt om 14.15 uur de derby tegen Alecto JA1 op het RIO-veld. Daarvoor, om 12.30 uur, gaat JC1 alles proberen om de topper tegen Voorne in zijn voordeel te beslissen. JD1 treft om 10.45 uur HDS op het RIO-veld.  In Super A staat er een uitwedstrijd voor MA1 bij HBS op het programma.

Eerste elftallen Senioren

Dames 1 maakt niet de leukste periode uit het seizoen door met als dieptepunt de nederlaag tegen Ommoord. De laatste weken hebben echter een verfrissende uitwerking gehad op onze dames, die zondag tegen Westland vanaf 12.45 uur willen laten zien aan de beterende hand te zijn. In Naaldwijk werd gewonnen na een hele leuke wedstrijd, zoals Forescate voor de winterstop ongeslagen bleef tegen de gehele Top 5. Het zou heel prettig zijn als D1 de stijgende lijn inzet en wellicht zit er dan tegen deze twee plaatsen hoger gerangschikte opponent een driepunter in.

Heren 1 heeft even nodig gehad om de uitglijder in en tegen Ommoord een plek te geven. Deze topper had eigenlijk maar één winnaar verdiend. Forescate maakte bij de nummer 2 de wedstrijd, speelde het beste hockey, kreeg de meeste kansen en toch ging het mis: 2-1. Dat is sport en het is aan Heren 1 om de laatste zes duels volle bak te gaan, te beginnen bij de thuiswedstrijd tegen Woerden. De achterstand op de 2e promotieplek is nu 4 punten, maar dat kan na zondag zomaar anders zijn. Eerst maar eens het duel tegen Woerden in winst zien om te zetten vanaf 14.45 uur. Uit werd het gelijk door een late gelijkmaker van de thuisclub.

Overige senioren en veteranen

Dames 2 neemt het om 11.15 uur op tegen Groen-Geel en Heren 2 ontvangt om 13.15 uur Zoetermeer. Veteranen A is om 11.00 uur gastheer voor Qui Vive.

Kijkerstip

Aangezien bijna iedereen "programma gemist” kan zien, hierbij nog een Kijkerstip. Vanaf maandag 1 mei t/m donderdag 4 mei besteedde de EO via het programma Geloof en een Hoop Liefde (NPO 2, 17.50 uur) volop aandacht aan ons dorp en aan Wassenaar. Wie de programma ’s wil terugkijken, komt een aantal bekende Voorschotenaren tegen die tevens  als lid, ouder, vrijwilliger of sponsor aan Forescate zijn verbonden en een boeiend inkijkje geven in hun leven.

Het kan een memorabel sportweekeinde worden. Ik wens alle Forescateteams een succesvolle hervatting van de competitie toe en hoop dat wij komend weekeinde ook de eerste kampioenen kunnen begroeten.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate