VOORBESCHOUWING: vol verwachting

Het weekeinde van 13 en 14 mei was er één die eind 2017 prominent zal terugkomen in alle jaaroverzichten. Menig vreugdetraantje werd weggepinkt en dat kwam niet alleen door het kampioenschap van onze JC2. We kijken inmiddels weer vol verwachting naar 20 en 21 mei en hopen dan opnieuw enkele clubkampioenen te mogen bejubelen. Op zondag wordt het weer een middagje Forescate met onder meer de thuiswedstrijden van Dames 1 en Heren 1 tegen respectievelijk Houten en Barendrecht.

Jeugd

Zaterdagmorgen kan iedere hockeyliefhebber weer zijn hart ophalen bij de verrichtingen van onze E- en F-jeugd. Op ons Londenveld komen zaterdag MD5 en MD7 in actie. MC2, MC3, MC5, MC6 en MC7 zorgen voor voldoende opties om een fijn potje hockey te aanschouwen. MB4 en MB7 gaan op eigen veld op zoek naar een driepunter. De hele A-lijn (MA2 t/m MA6) speelt zaterdag op Adegeest. Van die teams is het RIO-veld voor MA4 gereserveerd. JD2 en JD4 zijn te zien op veld 4. JC3 en JC4 zijn de andere jongensteams die hun kunsten vertonen in eigen huis. MD2 speelt zondagmorgen een uitduel. Op Forescate is het de beurt aan de Kabouters en Benjamini ‘s.

Kampioenschappen kunnen zaterdag worden behaald door JD2 bij winst tegen Dordrecht om 10.30 uur en door JC4 als dit team HGC klopt vanaf 18.00 uur. Dit betreft in beide gevallen thuiswedstrijden.

Eerste elftallen Jeugd

2-1-4.  MA1 redde het niet in de strijd om de 2e plek in Super A tegen HIC. Op die nederlaag viel weinig af te dingen, maar plaats 3 moet wel haalbaar zijn. Onze eerste teams bij de jongens (A1 t/m D1) verloren helaas zonder uitzondering. Beter verging het MC1 dat een knappe zege boekte bij Noordwijk en MD1 dat door de overwinning op Berkel de koppositie consolideerde. De wedstrijd van MB1 bij Derby werd afgelast wegens onweer.

Het ene benodigde puntje om definitief 3e te worden in Super A kan MA1 vanaf 14.15 uur op eigen veld behalen tegen Huizen. Uiteraard hopen we op een driepunter. Al om 09.00 uur neemt MC1 het op tegen Voorhout en een overwinning is zeer gewenst om de razend spannende titelrace met Rotterdam vol te houden. JA1 ontvangt om 16.00 uur Leonidas en zal zich willen revancheren voor het kansloze verlies bij HGC. JC1 betreedt om 17.45 uur het strijdtoneel op Adegeest tegen Alphen en hopelijk weet JC1 zich te herstellen van enkele mindere weken. JD1 gaat proberen om de thuiswedstrijd tegen Westland tot een goed einde brengen (10.45 uur). Speciale aandacht ook voor de belangrijke uitwedstrijden van MB1 bij Zoetermeer en de topper tussen Hudito en MD1 in Delft.

Eerste elftallen Senioren

Dames 1 ging met 5-2 onderuit bij koploper Etten-Leur, maar dat overkomt meer clubs in het Brabantse. Zondag komt Houten op bezoek in Voorschoten en dat belooft een mooi duel te worden. De nummer 2 van de ranglijst beschikt over een goed hockeyende ploeg. Voor de winterstop eindigde dit duel in 1-1 in Houten en beide teams maakten toen propaganda voor dameshockey in de tweede klasse. Hopelijk komen onze toeschouwers vanaf 12.45 uur ook aan hun trekken.

Heren 1 speelde een goede wedstrijd in IJssel tegen de gelijknamige HC. In die wedstrijd stond de derde plek op het spel en die slag werd gewonnen door Forescate. Ommoord won wederom met 1 goal verschil en zet een ijzersterke reeks neer na de winterstop. Forescate moet echter gewoon blijven doen waar het mee bezig is en dat is iedere wedstrijd tot en met speeldag 22 in winst omzetten. Dat moet dan onder meer gebeuren tegen Barendrecht, onze komende opponent, vanaf 14.45 uur. De uitwedstrijd leverde een royale zege op, maar dat is geen garantie voor komende zondag. Koploper Rijswijk en Ommoord ontmoeten elkaar in een heuse topper.

Overige senioren en veteranen

Dames 2 neemt het om 11.00 uur op tegen Westland op zondag 21 mei en Dames B staat als eerste op het wedstrijdformulier in het treffen met Leonidas (12.45 uur). Op datzelfde tijdstip is het de beurt aan Heren 3 dat de sticks kruist met HGC.

Ik wens alle Forescateteams goede resultaten, sportiviteit en plezier toe en wens onze kampioenskandidaten veel succes.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate