Wedstrijd Trimhockey heren Forescate – Leiden

Op vrijdagavond 12 januari was het tijd voor een epische strijd van de mannen van Trimhockey Team B op het hoofdveld van de hockeyclub Forescate. Maandenlang al liepen de voorbereidingen elke woensdagavond onder leiding van de populaire trainer en fotomodel Leo Ancher.

Dit werd de derde wedstrijd in een reeks veldslagen tussen Leiden en Voorschoten. De eerste keer werd het een keiharde nederlaag voor de nog onervaren spelers van Forescate. De tweede wedstrijd ging het stukken beter: Er werd op positie gespeeld, de ruimte gezocht en nog veel meer van dat soort sportvaktermen. Helaas ging toen de winst nipt ook weer naar Leiden.

Deze ronde begonnen de Forescate-mannen vol goede moed en hoop op een mooi resultaat. Helaas werd snel duidelijk, dat het team uit Leiden uit een ander hout gesneden was.

Het Trimhockey Team B bestaat deels uit spelers die vroeger ooit eens gehockeyd hebben en voor een groot deel ook uit vaders, wiens kinderen nu op hockey zitten, maar die vroeger nooit een bal hebben geslagen of gepusht. Dat zorgt op de vaste woensdagavond voor een sportieve en vooral gezellige training, graag afgesloten door de op Forescate wereldberoemde derde helft, waarin de sportieve prestaties worden gevierd met een drankje.

De Leidse mannen brachten duidelijk meer hockeyervaring mee. Vooral voorin stonden een aantal spelers opgesteld, die met veel gemak de bal keer op keer onze doelman Ron voorbij wisten te schieten. Van de Voorschotense bank kwam luidkeelse steun. In het veld werden verschillende tactieken uitgeprobeerd.

Even leek het effectief om de tegenstander met verbale slinkse schijnbewegingen af te leiden, maar uiteindelijk bleek klassiek positiespel de oplossing te brengen: Naast de zeven tegendoelpunten is het gelukt toch één keer te scoren. De euforie over dit historische event was van alle gezichten af te lezen.

In de eerdergenoemde derde helft werd het Voorschotense doelpunt gevierd als flinke overwinning. De Leidse mannen keken beteuterd naar zoveel teamspirit, maar nadat er een kratje bier was aangeboden, vierden de twee teams gezamenlijk de sportieve prestaties van deze koude vrijdagavond.