Oud Forescate-speelster Hester van der Veld geselecteerd voor FIH Pro League !

Deze week heeft hdm-speelster Hester van der Veld (21) te horen gekregen dat ze door Bondscoach Alyson Annan is opgenomen in de Oranje-selectie voor de FIH Pro League.

Na het begin van haar hockeycarriere op Forescate is Hester op twaalfjarige leeftijd overgestapt naar Hdm.
Sindsdien komt Hester natuurlijk minder vaak op de club.
Na haar selectie voor Nederlands Meisjes A , volgde de selectie voor Jong Oranje, waarmee ze in augustus 2017 zelfs Europees kampioen werd.

De selectie nu voor "het grote Oranje” is natuurlijk een geweldige beloning voor Hester, en een bewijs van haar talent.
Uiteraard feliciteren we Hester van harte met haar selectie als beloning voor een indrukwekkende groei als hockeyster.

Hoewel Hester natuurlijk al weer een jaar of 9 weg is bij Forescate, is ze met haar prestaties een voorbeeld voor onze eigen jeugd !

Naast de wedstrijdspanning bij gewone wedstrijden is er voor speelsters als Hester ook nog de spanning van het al of niet geselecteerd worden voor de nationale teams. Op Hockey.nl is een artikel over haar gepubliceerd dat die spanning een beetje weergeeft. Zie voor dat artikel de bijlage bij dit bericht of klik op de LINK naar het artikel op hockey.nl.

Hester van der Veld aan de bal.
Foto: Willem Vernes

Bijlage: hester van der Veld naar Proleague.pdf