nieuw DWF

We gaven het al eerder aan, maar toch even een korte reminder om verrassingen te voorkomen:

"Komend weekeinde wordt door de KNHB het nieuwe Digitale Wedstrijd Formulier in gebruik genomen, ter vervanging van het  LISA-DWF”.

Er veranderen een aantal zaken:

• Er zijn per wedstrijd drie verschillende DWF-codes.
    Eén voor de thuiscoach, één voor de arbitrage en één voor de uit-coach (of ondersteuning).
  • Het verspreiden van deze codes wordt verzorgd door de KNHB.
    Dit kunnen we ook niet meer zelf via LISA. De codes zelf worden opgenomen in diverse overzichten en de mobiele app van de club.
  • De herinneringen voor het afronden van het DWF worden per e-mail verstuurd door de KNHB. De herinneringen gaan niet meer per SMS.
  • Het overzicht en de status van het DWF in LISA wijzigen qua uiterlijk.

Om er voor te zorgen dat de nieuwe codes makkelijk toegankelijk zijn, zal LISA deze gegevens (indien die door de KNHB beschikbaar worden gesteld) toevoegen in de mobiele app aan de wedstrijd- en arbitrage-details.

Het zal soms misschien even zoeken zijn, (en de informatievoorziening door KNHB loopt nou ook niet echt over), maar men doet er alles aan om de overgang zo geruisloos mogelijk te laten verlopen.
Dit weekeinde is echter het eerste weekeinde van dit zaalseizoen met het maximaal mogelijke aantal wedstrijden in Nederland, dus de kans op een kleine Hick-up is daarvoor niet denkbeeldig het kan mogelijk even duren voordat we kunnen invoeren, neem dus voor de invoer even wat extra tijd.

LET OP:

1: Voor het nieuwe DWF hoeven scheidsrechters en begeleiding (coaches/managers) geenaccount aan te maken op hockey.nl of KNHB.nl.
Zij kunnen gewoon gebruik maken van de inlogcodes van LISA (lidnr + wachtwoord waarmee zij ook inloggen in de app).
Scheidsrechters kunnen inloggen met lid-, kaart- of KNHB-nr en de betreffende dwf-code). Het inloggen kan via de DWF-knop in de mobiele app of via de site

2: De codes voor het weekend van 5 en 6 januari worden vrijdag 4 januari eenmalig alleen naar de teambegeleiders verzonden. De teambegeleiders zien in het formulier de code van de scheidsrechters staan en kunnen de scheidsrechters informeren.Deze code is zichtbaar bovenin het DWF, achter het icoon van het scheidsrechtersfluitje.
De code van de teambegeleider is dus niet gelijk aan die van de scheidsrechter!

Er zijn 2 nieuwe handleidingen gemaakt (waarin overigens de beide bovenstaande opmerkingen nog niet geheel zijn verwerkt):

Voor de teambegeleiders: KLIK HIER

Voor de scheidsrechters:   KLIK HIER

----------------------------------------------------

EERDER SITEBERICHT 11 December:

Op 1 januari 2019 zullen er wijzigingen gaan opdreden in het digitale wedstrijdformulier.
Vanaf die datum zal het formulier niet meer door LISA maar door de KNHB zelf geadminstreerd worden

Het digitale wedstrijdformulier blijft bestaan. De KNHB heeft een nieuw formulier ontwikkeld dat er iets anders uitziet. De processen rond het DWF verlopen straks via de KNHB.

Op zich verwachten we een soepele overgang, maar het is goed om u nu alvast te informeren zodat we begin januari niet verrast zijn door andere formulier of eventuele implementatiefoutjes.