Huldiging zaalhockeykampioenen MHC FORESCATE

Het was dit jaar ongemeen spannend bij de zaalhockeycompetitie voor de teams van MHC Forescate. Meerdere teams hadden na 12 wedstrijden spelen nog exact hetzelfde aantal punten en gelijk doelsaldo als de tegenstanders, en veel beslissingen over kampioenschappen vielen pas in het allerlaatste speelweekeinde!

Uiteindelijk mochten deze winter 7 jeugdteams van MHC Forescate zich gelukkig prijzen en werden zaalhockey- kampioen 2018-2019.

Elke winter nemen de teams van Forescate deel aan de KNHB zaalhockeycompetitie.
In de zaal wordt gespeeld met 6 spelers (waarvan meestal 1 keeper, al wordt soms ook een deel van de wedstrijd in beslissingsfase wel met een "vliegende keep” gespeeld om de tegenstander maximaal onder druk te kunnen zetten).  Daardoor is het zeer intensief voor alle spelers, zijn de wedstrijden zeer spannend, worden er veel doelpunten gemaakt en is het goed te volgen voor het publiek.
Op elke wedstrijddag speelt een team steeds tegen 2 verschillende tegenstanders dus is het van belang dat conditioneel en tactisch ook maximaal gepresteerd wordt en liggen winst en verlies in een weekeinde soms heel dicht bij elkaar.

De teams die kampioen geworden zijn:
- Jongens B1, uitkomend in de 1eklasse A, werd overtuigend kampioen met 3 punten voorsprong.

- In de poule van Jongens A2 bleef het tot de laatste minuut spannend. Nadat de mannen helaas verzuimd hadden om in het een na laatste speelweekeinde het kampioenschap veilig te stellen kwam alles aan op het allerlaatste weekeinde. Door de laatste 2 wedstrijden te winnen met resp.  7-2, (na een 2-0 achterstand), en in de 2e wedstrijd met 3-2,werden ze kampioen met gelijk aantal punten en slechts 1 doelpunt meer dan de nummer 2.

- Ook voor de Jongens B2 was het spannend tot de laatste minuut, met 2 andere teams met exact hetzelfde aantal punten. Uiteindelijk werd ook de JB2 kampioen met een verschil in doelsaldo van maar +1.

-  Meisjes B6 hadden ook een heel erg spannende competitie waarin de teams aan de kop van de ranglijst elkaar op de voet bleven achtervolgen. Aan het einde van het seizoen hadden de meiden zelfs het heft niet meer in eigen handen maar waren ze afhankelijk van de resultaten van de concurrenten. Doordat LOHC haar laatste wedstrijd verloor werd Forescate MB6 kampioen.

- Jongens D2 en de Jongens D3 waren dit seizoen zeer succesvol door beiden 11 van de 12 wedstrijden te winnen. Deze teams waren daarom al  ruim voor het einde van het seizoen zeker van hun kampioenschap. Overtuigende wedstrijduitslagen en terecht trotse spelers en teambegeleiders dus tijdens de medaille uitreiking!

- Ook Jongens C2 is zaalhockey kampioen van 2018-2019 geworden in hun klasse door 9 van de 12 wedstrijden overtuigend te winnen.  Een knappe prestatie met vaak heel mooi hockey!

De huldiging van de kampioenen heeft afgelopen zondag 10 maart plaats gevonden in het clubhuis van Forescate met een grote opkomst van spelers, coaches, teammanagers en trotse ouders.
We kijken al weer uit naar volgend jaar als we weer de zaal in mogen.

Tekst: Pieter Cuperus, Zaalhockey Commissaris MHC Forescate/Red.