Even voorstellen: Marc Bovenkerk

Ik ben per ingang van dit hockey seizoen toegetreden tot het Forescate-bestuur voor sponsoring en communicatie . In het dagelijkse leven werk ik bij de 9292 REISinformatie-groep waar ik verantwoordelijk ben voor het beleid en strategie op het gebied van legal, cybersecurity en operations.

Band met hockey: Ik ben sinds 2009 actief als speler in het trimheren A team.
De eerste jaren zonder trainer maar sinds de komst van Koen Ramakers zijn onze resultaten, (naar mijn eigen beleving), zichtbaar verbeterd.

Band met Forescate: Naast dat ik zelf hockey bij Forescate, hockeyt mijn oudste zoon Nino bij de jongens D3 . Mijn jongste zoon Benja staat, in reeds aanwezige outfit, te popelen om te mogen beginnen bij de Kabouters vanaf volgend jaar .

Band met Voorschoten: In 1988 ben ik in Voorschoten komen wonen. Na een uitstap richting Best (N-B) en Leiden woon ik sinds 2011 weer in Voorschoten. Met de centrale ligging tussen de grote steden, veel faciliteiten op korte afstand en een relatief kleine gemeente met veel groen, maken Voorschoten een ideale plek om te wonen. Daarnaast is het goed vertoeven in de bossen Meijendel en de Horsten en het strand De Wassenaarse Slag waar ik samen met mijn kinderen regelmatig te vinden ben.

Waar ligt de focus voor de sponsoring - en communicatiecommissie ?
Binnen Forescate zijn veel dingen goed geregeld . Ook financieel staat Forescate er momenteel prima voor. Er zijn echter wel ontwikkelingen waarbij bijvoorbeeld minder subsidie beschikbaar is gekomen vanuit de gemeente, de beheerkosten aan het toenemen zijn. Als club moeten we bovendien rekening houden dat, onder andere vergrijzing, mogelijk op den duur een afname in aanmeldingen bij de jongste jeugd te zien zijn. Omdat Forescate de contributie nu en in de toekomst laag wil houden zal dit op termijn op andere manieren opgevangen moeten gaan worden. Een manier is bijvoorbeeld sponsoring. De sponsorcommissie heeft vorig seizoen een menukaart opgesteld waarbij duidelijk wordt aangegeven welke verschillende sponsor-mogelijkheden er zijn met de bijbehorende bedragen. De focus van dit seizoen is het uitbreiden van sponsorcontracten, sponsormogelijkheden en verhogen van betrokkenheid van onze sponsoren.

Daarnaast heeft Forescate een steeds groter groeiende vriendengroep, de "vrienden van Forescate”. Deze vrienden ondersteunen Forescate door de aanschaf van zaken die de hele vereniging ten goede komen . In samenspraak met het bestuur worden de doelen bepaald waaraan de vrienden kunnen bijdragen. De communicatiecommissie heeft vorig seizoen opnieuw stappen gezet in het verbeteren van de communicatie richting de leden. Voorbeelden hiervan zijn de (social) mediaberichten en het voorbereiden van een nieuwe uitgave van ons Forescate magazine. Helaas is het niet gelukt om het magazine vorig seizoen gereed te krijgen. De focus is dan ook om dit seizoen alsnog het magazine te kunnen realiseren. Door de minimale bezetting van de communicatiecommissie zijn wij echter op zoek naar vrijwilligers die het team  willen versterken. Je kunt je hiervoor aanmelden door een bericht te sturen naar [email protected].