Even voorstellen: Michelle Langeveld-Kolman

Vorig seizoen ben ik halverwege het seizoen gestart als bestuurslid HTZ met als portefeuille Jongste Jeugd (JJ) en Senioren-, Veteranen-en Trimhockey (SVT).

Deze functie vervul ik naast mijn werk als manager zorg bij een woonzorgcentrum, maar bovenal naast mijn rol als moeder van 4 (kleine) kinderen: Melle, Joep, Mees en Keetje.Een enorm drukke boel, maar met een beetje oog voor timemanagement en een echtgenoot (Bastiaan) die mij overal bij steunt, kom ik een eind!

Band met hockey: Opgegroeid op de velden van Alecto ben ik vervolgens tijdens mijn studententijd bij LOHC gaan hockeyen en nu bij Forescate neergestreken.Naast dat ik altijd zelf gehockeyd heb, ben ik vanaf mijn 16e training gaan geven en later ook gaan coachen. Via de KNHB heb ik de benodigde diploma’s behorende bij het trainer-en coachvak behaald waardoor ik mijn passie en fanatisme voor de hockeysport in die rol heb mogen vervullen bij verschillende clubs. Binnen Forescate ben ik onder andere trainer/coach geweest van MD1, JC1, MC1, JB1, MB1 en MA1 waarbij de twee laatstgenoemde teams hard hebben gewerkt om uit te komen in de landelijke competitie van super B en super A. Een mooie ervaring voor Forescate als club, voor de speelsters en voor mij als trainer/coach waar wij allemaal nog steeds met trots op terugkijken.Op dit moment coach ik het team van mijn zoon Melle (J6E4) waarbij ik geregeld echt even pas op de plaats moet maken om te bedenken hoe bepaalde zaken op jongste jeugd-niveau uitgelegd moeten worden in plaats van in moeilijke termen te spreken tegen een team op super A-niveau. Een persoonlijke uitdaging, maar tegelijkertijd onwijs gaaf om dit groepje jongens klaar te stomen voor het échte spel op een groter speelveld.

Band met Forescate:
Nu mijn oudste twee kinderen hockeyen bij Forescate ben ik niet alleen als trainer/coachverbonden met de club, maar tevens ook als ouder en ook zelf als trainingslid. Ik hoop dat mijn kinderen hetzelfde ‘thuis’-gevoel meekrijgen bij Forescate zoals ik dat zelf in mijn jeugd bij Alecto had.

Band met Voorschoten:
Opgegroeid in Leiderdorp, gestudeerd in Leiden, zijn mijn man Bastiaan en ik 12 jaar geleden neergestreken in Voorschoten. Het dorp biedt ons alles wat wij als gezin nodig hebben op loopafstand, ideaal.

Wat is de belangrijkste doelstelling voor HTZ JJ en SVT?
Bij zowel de Jongste Jeugd, Junioren als de SVT staat speelplezier voorop. Ieder kind willen wij een mooie kennismaking bieden met de hockeysport waarbij wij hopen dat zij zich als teamspelers ontwikkelen die op hun eigen niveau met een glimlach op het gezicht iedere week door weer en wind op het veld rondrennen. Een stukje professionalisering bij het geven van trainingen en de opzet van de trainingen is een actuele doelstelling waar wij al volop mee bezig zijn, zowel bij de jongste jeugd als de junioren.Bij de SVT zien wij een enorme groei van trimleden: het is een groot compliment voor de club dat er een hoop ouders van nieuwe jeugdleden óók de stap zetten om een hockeystick te pakken en een balletje te gaan slaan. Daarvoor hebben wij wel een doelstelling voor de zéér korte termijn en dat is versterking van de trainersgroep die de trimleden nu training geven. Wij zijn naarstig op zoek naar trainers voor die groep, want hoewel wij blij zijn met de aanwas van trimmers, willen wij wel eenieder de aandacht geven op het veld die hij/zij verdient.

Hoe zou jij een ideaal toekomstbeeld schetsen voor Forescate
De hockeyclub vormen wij samen: zowel leden als ouders van jeugdleden.Om een stap vooruit te zetten of verandering in gang te zetten, zullen wij allemaal mee moeten bewegen. Ik nodig daarom ook iedereen uit om mee te denken in mogelijkheden en zelf mee actie te ondernemen. Hoe leuk zou het zijn als ouders, die altijd verdienstelijk hebben gefloten als spelbegeleider bij de jongste jeugd, hun scheidsrechterskaart halen en eens in de zoveel weken een wedstrijd fluit van een elftal?  Of kun je goed plannen? De barcommissie en het wedstrijdsecretariaat zijn naarstig op zoek naar ondersteuning hierbij.

Kortom een ideaal toekomstbeeld voor Forescate zou voor mij betekenen meer betrokkenheid en inzet van de vele talenten die wij om ons heen hebben, want vele handen maken licht werk.
En op hockeygebied wens ik dat onze jeugd zich zodanig thuis voelt op de club dat zij bij de overgang naar de senioren de keuze maken om bij Forescate te blijven hockeyen. Het zou mooi zijn als onze spelers uit de senioren nog meer de jeugdteams willen ondersteunen als trainer/coach zodat het cirkeltje rond is.