Verder werken aan een nieuwe hockeyorganisatie

Het clubhuis is alweer een tijdje dicht, maar achter de schermen wordt druk gewerkt aan de hockeyorganisatie voor het nieuwe seizoen. Vanuit de HTZ organisatie werken we al een tijd aan een versterking van de hockeyopleiding. Daarvoor wordt een doorlopende leerlijn ontwikkeld, zodat iedereen dezelfde hockeyvaardigheden kan ontwikkelen. Hierbij wordt nadrukkelijk ook rekening gehouden met verschillen in vaardigheden per team en spelers.

Om ervoor te zorgen dat alle teams van top tot breedte de juiste aandacht krijgen, hebben we veel tijd besteed aan het vinden en beter honoreren van trainers. De trainers worden daarnaast begeleid door lijntrainers. Deze lijntrainers hebben een belangrijke rol op de club, zij zien wat er binnen iedere lijn gebeurt, helpen trainers met het verbeteren van hun training en bereiden samen met de trainers de trainingen voor. De coördinatie van de leerstof en aansturing van de lijntrainers en trainers gebeurt door de Manager-HTZ.

Manager HTZ

Vrij snel na de start van het seizoen 2018/2019 is Stijn de Man onze Manager-HTZ geworden. Stijn werkt voor ons, maar is in dienst van HockeyWerkt, een organisatie die clubs ondersteunt met lesprogramma’s, trainers en coördinatoren. Van beide kanten is er de afgelopen twee seizoenen hard gewerkt om een succes van de samenwerking te maken. We hebben toch in goed onderling overleg besloten om met ingang van het komende seizoen niet langer gebruik te maken van de diensten van HockeyWerkt. Voor een betere grip op de hockey organisatie verwachten we dat een meer directe aansturing beter passend is.

We bedanken Stijn voor de tijd en enthousiasme die hij in onze organisatie heeft gestoken.

We werken binnen Forescate verder aan een goede invulling van de Manager-HTZ functie, zowel op organisatorisch- als operationeel inhoudelijk vlak. Hiervoor maken wij de keuze om de functie van Manager-HTZ op te splitsen in een Organisatorisch Manager-HTZ en een Operationeel Manager HTZ.

Voor de nieuwe invulling van de positie van Organisatorisch HTZ-manager zijn we momenteel in gesprek met verschillende betrokkenen. Op zeer korte termijn zal de vacature hiervoor uitgezet worden. De functie van Operationeel HTZ-manager zal komend seizoen door Tim Pont worden ingevuld. Met zijn goede kennis van de club, opleiding sportmanagement, ervaring als trainer en de laatste jaren als lijntrainer kan Tim het verder te ontwikkelen beleid op het veld vormgeven.