ALV van 5 oktober

Op 5 oktober vond de Algemene Leden Vergadering plaats. Door de aangescherpte Coronamaatregelen was de ALV voor de eerste keer online te volgen. Alleen het bestuur en de kascommissie waren in het clubhuis aanwezig, terwijl de overige leden de jaarlijkse vergadering online konden volgen.

Een paar belangrijke punten uit de vergadering. Corona heeft een grote invloed gehad op het tweede deel van het afgelopen hockey jaar. De vele activiteiten die normaal in de 2e seizoenshelft plaatsvinden, konden helaas niet doorgaan. Samen met veel vrijwilligers en betaalde krachten konden we toch de trainingen weer herstarten en langer door laten lopen in de zomer.  Door de uitval van activiteiten voor de zomer, de hogere kosten en wegvallende baromzet is het seizoen 2019-2020 met een verlies geëindigd.

Voor komend jaar is alles er op gericht dat iedereen kan blijven hockeyen. We proberen zoveel mogelijk risico’s van besmettingen met Corona te vermijden. Daarom is ook besloten geen teams voor zaalhockey in te schrijven en wordt gewerkt aan een alternatief programma. Ook verdere begeleiding van (jeugd)trainers krijgt veel aandacht om daarmee een nieuwe generatie goed opgeleide trainers voor breedte en 1e teams mogelijk te maken. Daarnaast blijft de vereniging investeren in een gastvrij complex, onder andere met nieuw buitenmeubilair, waar we iedereen graag ontvangen zodra het weer mogelijk is.

Derk-Jaap Engelen Tijdens de vergadering nam Marijn Kastelein het penningmeesterschap over van Derk-Jaap Engelen (foto) die, na meer dan 10 jaar in deze rol, stopt. Het bestuur benoemde vervolgens Derk-Jaap tot lid van verdienste voor zijn vele werk voor de club op de voor- en achtergrond. Naast penningmeester is hij al 46 jaar actief op de club en SBSSA als speler, trainer, coach en bestuurder. Dik verdiend dus.

Het bestuur dankt alle vrijwilligers die de clubactiviteiten in deze moeilijke tijden hebben mogelijk gemaakt. Speciale dank is dit jaar aan Marja Spreij die o.a. Heren 1 lang heeft begeleid als manager, maar ook de vertrekkende Heren 1 spelers Steven Altenburg en Tim Pont. Steven en Tim hebben naast hun hockeycarrière ook langdurig jeugdteams begeleid. Tim blijft nog bij de club betrokken als operationeel-manager HTZ.

De vergaderstukken zijn voor leden achter de inlog op de website beschikbaar.