Seniorenteams, Veteranenteams en Trimhockeyteams (SVT)

Beste spelers van Seniorenteams, Veteranenteams en Trimhockeyteams (SVT),

Afgelopen periode hebben wij (dankzij de inzet van onder andere de manager HTZ, de SVT-commissie en de covid-coördinatoren) aan onze SVT-leden hockeytrainingen kunnen aanbieden binnen de restricties die door overheid waren opgelegd.

In november is er een uitvraag gedaan bij alle SVT- teams of er behoefte was om te trainen. Een groot deel van de teams hebben hier gebruik van gemaakt. Met de pilot van Dames 1 en Heren 1 als voorbeeld en inspiratie is er vervolgens een trainingsopzet gemaakt. Ieder team heeft tijdens het eigen trainingsmoment een trainer en een covid-coördinator geleverd om alles qua 1,5-m regels netjes in goede banen te leiden.

En met succes, want met dank aan ieders medewerking hebben wij tot aan het moment van de nieuwe landelijke lockdown het trainingsprogramma gelukkig ook voor de SVT-teams uit kunnen voeren.

Die trainingen in groepjes van 4 en met 1,5 m ruimte tussen elkaar leken voor de criticaster wat ‘saai’ maar het tegendeel is bewezen: hoog tempo, bezwete lijven, geen puf meer na de training om er ook maar aan te denken een biertje te drinken.

Kortom, een mooi corona-proof concept om straks te continueren.

Helaas zullen wij wel iets langer moeten wachten: ten gevolge van de lockdown zullen de SVT-teams tot minimaal 19 januari niet met elkaar mogen trainen.

Wij betreuren dit enorm en hopen dat de kerst- en oliebollenkilo’s beperkt zullen blijven.

Graag nodigen wij iedereen uit om mee te denken in de opzet voor meer initiatieven om na de lockdown op te pakken voor de SVT-teams. Heb je een leuk idee? Deel dit vooral. Dit kan via het sturen van een mail naar:  [email protected]