Corona-Update , 13 januari 2021

Als club willen we zoveel mogelijk hockey op een veilige manier aanbieden, rekening houdend met de beperkingen door die er rondom Corona gelden binnen de landelijke maatregelen. De regerings-persconferentie van gisteren over de verlenging van de huidige lockdown maatregelen geeft ons helaas geen ruimte tot opschalen van de activiteiten.

Jeugdteams:
Voor de winterstop is er door de jeugd gespeeld in onderlinge teamwedstrijden binnen de richtlijnen van de overheid en de KNHB. Vanuit reacties door leden is gebleken dat er behoefte was aan wat meer variatie. Hier is door HTZ hard aan gewerkt tijdens de winterstop en er ligt een prachtig plan klaar om te spelen in "Sevens” afgestemd per lijn.
N.a.v. de persconferentie van afgelopen dinsdag is er uitvoerig gesproken over de voors- en tegens van het starten met wedstrijdjes in deze vorm. Vanuit de KNHB is aangegeven as vrijdag met nieuwe richtlijnen te komen. Het bestuur heeft besloten om de start van deze Seven-competitie met 1 week uit te stellen en de richtlijnen van de KNHB alsmede het onderzoek van de overheid naar de ontwikkeling van de Britse variant van het Coronavirus af te wachten. Als er geen nieuwe ontwikkelingen in zijn gaan we zaterdag 23 januari met deze opzet starten.

Seniorenteams:
Voor onze seniorenteams blijven de beperkingen helaas zodanig dat er van zinvolle hockeytrainingen geen sprake is, en kunnen we voorlopig geen zinvolle hockeytraining organiseren. We zijn druk bezig met het ontwikkelen van alternatieve plannen en ideeën voor deze teams, want het is natuurlijk voor iedereen van ons belangrijk om op individuele basis te blijven werken aan conditie en fitheid.
Zodra we nieuws hebben informeren we de teams. Uiteraard staan we altijd open voor suggesties.

Voor een overzicht van de herstart van de hockeyactiviteiten voor de komende periode, een samenvatting van de geldende Coronaregels en de verplichting tot het dragen van mond/neuskapjes in het clubhuis, verwijzen we u naar het bericht van eerder deze week (KLIK HIER voor directe link naar dit artikel).