Onze mannen uit tegen Schiedam
De mannen van Forescate mochten weer aantreden voor een competitiewedstrijd op de tiende van de tiende maand. Deze week moesten ze uit op Schiedam. Schiedam is de competitie goed begonnen en stond bij aanvang van de wedstrijd dan ook op een gedeelde eerste plek. Na de drie punten van vorige week hadden de mannen van Forescate goede moed om dit kunstje te herhalen. Na een goede trainingsweek en een groep die steeds completer aan het worden is na verschillende blessuregevallen, was iedereen er helemaal klaar voor.

Forescate begon dan ook erg sterk aan de wedstrijd. 0-1! Al in de eerste minuten van de wedstrijd namen ze brutaal de leiding, Derek Neijzen stond aan het einde van een mooie aanval. Schiedam  liet zich in het eerste kwart helemaal tot eigen drieëntwintig terugdringen. Forescate creëerde kans op kans, maar wisten helaas geen tweede doelpunt te maken. De hele eerste helft blijven de mannen sterk spelen, maar weten ze zichzelf niet te belonen door nogmaals te scoren.

Na de rust was het spel aan Voorschotense zijde iets minder goed vergeleken met de eerste helft. Schiedam wordt sterker en kan meer creëren. Forescate laat zich echter niet helemaal wegzetten en weet nog een aantal strafcorners te halen. Maar het zat niet mee voor de Voorschotenaren en geen elk schot trof het net. Zoals je vaak ziet valt de goal dan wel aan de andere kant. En zo geschiedde. Schiedam maakte de gelijkmaker, 1-1. Het laatste kwart breekt aan en de spanning loopt op. Vijf minuten voor het einde wordt de situatie nog wat penibeler na een gele kaart voor Rens Otto, weet Forescate nu nog een puntje uit het vuur te slepen? Eén punt uit op Schiedam is geen slecht resultaat, ook al had je misschien meer verdiend. De minuten verstrijken en in de laatste minuut krijgt Schiedam een strafcorner die ze hard in het doel weten te pushen, 2-1. In de slotminuut gaan de mannen van Forescate hierdoor toch nog onderuit en krijgen hiermee niet wat ze verdienden.

Door deze bittere nederlaag is Forescate terug te vinden op een achtste plek op de ranglijst. Volgende week moeten de mannen in een heuse derby thuis aantreden tegen de mannen van Roomburg. 14:45 op MHC Forescate, komt dat zien!

ATR