Shoot-out clubkampioenschappen zaterdag 7 mei
Op zaterdag 7 mei zijn de jaarlijkse clubkampioensschappen shoot-out op Forescate gehouden.
In totaal deden er 84 spelers(sters) en 11 keepers(sters) aan mee.

De E jeugd ging om 10.00 uur van start en in deze categorie gingen de prijzen naar:

Beste keepster: Jente Dool
Beste keeper: Thom v/d Meulen
Beste speelster: Louise Oorburg
Beste speler: Gijs van Meggelen

Louise Oorburg moest eerst nog met Ottelien v/d Zwan  strijden om de eerste plek omdat ze allebei in de voorronde hetzelfde aantal punten hadden gescoord.

Om 11.00 uur was het de beurt aan onze D jeugd. De beste keeper, keepster, speler en speelster uit deze categorie mochten later doorstromen naar de shoot-out ronde van de ABC jeugd.

Nadat Lauren Croes en Lizzy van der Zalm nog een paar shoot-outs moesten nemen voor de beste speelster in de D categorie gingen uiteindelijk in de D categorie de prijzen naar:

Beste D keepster: Iris Aniba
Beste D keeper: Gijs den Hollander
Beste D speelster: Lizzy van der Zalm
Beste D speler: Hidde Jansma

Om 13.15 uur ging de ABC jeugd van start. De keepers en keepsters waren in deze categorie zo goed vertegenwoordigd dat we de shoot-outs op 2 velden moesten gaan doen. Zowel op veld 1 als veld 2 werd een luchtkussen rond het doel geplaatst.
De keeper, keepster en de 2 beste spelers en speelsters zouden meteen de deelnemers zijn die Forescate gaan vertegenwoordigen op de districts finaledag op donderdag 26 mei (Hemelvaartsdag) Deze finaledag zal dit jaar door ons op Forescate worden georganiseerd.

In de jongens lijn was de winnaar na het nemen van 7 shoot-outs bekend. Voor 3 meiden werd het nog spannend. Zij moesten nog 3 shoot-outs nemen op 3 keepers die in de voorronde allemaal evenveel punten hadden gescoord. Lotte Vervoort, Loeky Beljaars en Kate Jansen hadden  meerdere shoot-outs nodig om de uiteindelijk winnares en nummer 2 en 3 te bepalen. Er moesten zelfs nog enkele strafballen genomen worden. Lotte ging er uiteindelijk met de beker vandoor.

Winnaars in de ABC lijn waren:

Beste keeper: Jip Dijksman
Beste keepster: Silke Hoexum
Beste speelster: Lotte Vervoort
Speelster 2de prijs: Kate Jansen
Speelster 3de prijs: Loeky Beljaars
Beste speler: Tim Dofferhoff
Speler 2de prijs: Koen van Bohemen
Speler 3de prijs: Thomas Spijer

Deze dag zou niet op deze manier mogelijk zijn geweest zonder hulp van veel mensen. Speciale dank gaat uit naar Aldo v/d Meulen die de hele dag foto's heeft gemaakt. Sander Snel bedankt voor de filmbeelden. Natuurlijk ook veel dank aan de scheidsrechters, tijdwaarnemers en begeleiders die extra naar de club zijn gekomen om ons bij een specifieke lijn te ondersteunen.

Wij kunnen trots terugkijken op een mooie clubdag en wensen Silke, Lotte, Kate, Jip, Tim en Koen veel succes op donderdag 26 mei!!

Namens de organisatie,
Ad de Gruiter, George Kuijper en Joyce Visser