Wedstrijdverslag MHC Forescate MO16-6 tegen HGC

Afgelopen zaterdag 24 september speelden de meiden van Forescate MO16-6 - vierde in de poule - een belangrijke wedstrijd, thuis tegen HGC MO16-4, de nummer 2.

Gemotiveerd begonnen beide teams aan de wedstrijd. De meiden van Forescate zetten meteen de aanval in en al in het eerste kwart stonden ze met 1-0 voor. Het tweede doelpunt volgde snel waardoor onze fanatieke meiden wat meer rust kregen. HGC liet het er niet bij zitten. Snel volgden 2 tegendoelpunten waardoor het weer gelijk stond. Forescate schrok even wakker en zochten direct weer de aanval waar de 3-2 uit volgde. Nu nog even doorpakken voor nog een doelpuntje. Helaas lukte dat niet en was het HGC die scoorde. Weer gelijk: 3-3. Gelukkig konden de meiden van Forescate het hoofd koel houden.

Er volgden heel veel kansen, maar ze wisten de ‘plank’ niet te vinden. In het 3e kwart werd het harde werken beloond met nog 2 doelpunten: 5-3! Nu vasthouden, maar HGC gaf nog niet op en maakte het wederom erg spannend door op 5-4 te komen. Wat een wedstrijd, die overigens erg goed gefloten werd door Eline en Loeky!

De laatste minuten waren ontzettend spannend. HGC zette alles op alles om gelijk te komen maar dat mislukte. Bij Forescate viel Minke nog uit met een blessure. Ze was zo gefocust op de bal dat ze prompt hard tegen een speelsters aanliep. Ze kwam helaas niet meer actie, maar de rest van het team heeft de wedstrijd koelbloedig uitgespeeld door met 5-4 te winnen.

Van de tegenstander kreeg het team een groot compliment voor het mooie samenspel. Goed gedaan Forescate MO16-6! Verdient een plekje, gestegen naar de derde plaats! Wat een heerlijke wedstrijd; dat er maar meer mogen volgen.