Wedstrijdverslag van Forescate JO14-2 tegen Klein Zwitserland JO14-3

FORESCATE-JONGENS LEGGEN KZ OP DE PIJNBANK

De koploper tegen de runner-up. Dat was de uitgangspositie toen op zaterdag 1 oktober JO14-2 van Forescate op veld 1 speelde tegen JO14-3 van Klein Zwitserland. Allebei 9 punten, maar de mannen van Forescate stonden op doelsaldo voor.

De thuisploeg van coach Lucas Havekes zette de druk er meteen vol op, maar KZ opende de score. Een strafcorner werd nog gemist, maar een minuut later zat hij er toch in. Forescate ging onder leiding van aanvoerder Thom van der Meulen en met onder meer aanvaller Floris Lassooij op volle kracht door. Zo gaf Wout Ravensbergen een hoge bal die Jens Groenhoff er net niet in kreeg.

In het tweede kwart stak Bas Hijmans het hele veld over, maar stond KZ weer in de weg. Net zoals middenvelders Yoeri Gerdes en Timo van Roon de KZ’ers geregeld blokkeerden.
Het felle spel had effect toen Tijs van der Burg de bal aan Jens gaf en die hem met een mooi schuin balletje achter de keeper sloeg.

Het spel golfde ook in het derde kwart op en neer. Twee keer ging de bal vlak voor de goal van KZ langs. Toch viel de goal aan de andere kant. Met een duikvlucht redde Forescate-keeper Thijmen Richters een schot van KZ, maar uit de rebound werd het toch 2-1.

De scheidsrechters moesten vaak optreden. De keepers werden toegesproken en ook anderen zaten elkaar soms in de weg. Even stonden ze zelfs met tien tegen tien.

In het laatste kwart hield Forescate de druk er vol op en stond de verdediging met ook Bastiaan van Fraassen, Koen Damhuis en Sverre Pont als een huis. Het volhouden had succes: een voorzet langs de achterlijn ging voor de goal van KZ langs en Nathan Reijrink tikte hem erin: 2-2. Dat was ook de eindstand waardoor de mannen van Forescate de leiding houden.

Zaterdag spelen ze uit tegen Leiden en blijft winnen nodig om KZ achter zich te houden.

Fotos: A.vd Meulen