Forescate JO12-1 – Roomburg JO12-1

De zomervakantie was nog niet afgelopen of de jongens van Forescate JO12-1 waren al fanatiek bezig met het voorbereiden op de voorcompetitie die begin september van start ging. Met 5 oefenwedstrijden in de benen en vele uurtjes op het trainingsveld waren de jongens klaargestoomd, onder leiding van Forescate Heren 1-speler Rens Otto, voor het  ‘onderonsje’ van de Leidse regio, Forescate-Roomburg. Extra bijzonder was deze wedstrijd voor coach Rens omdat zijn roots bij de oranje-blauwe formatie uit Leiden ligt.

Bij de start van het 3 Oktober-weekend mochten de jongens al vroeg aantreden op het hoofdveld van Roomburg waar veel publiek tegen de hekken hing om dit spektakel te aanschouwen. Forescate kwam aanvallend uit de startblokken en scoorde al vrij snel de 0-1. Hoewel er vele kansen het eerste kwart voor het oprapen lagen, miste de jongens iets in scherpte. Roomburg deed zijn best het spel van Forescate te onderbreken, met enigszins succes. Roomburg onderschepte de bal met succes en maakte al vrij snel de gelijkmaker in het tweede kwart.

Coach Rens was alles behalve tevreden: op hoog tempo werden de jongens gewisseld om met een opdracht weer het veld in te gaan. De spanning was hoog, maar het doel duidelijk: de eerste plaats in de voorcompetitie.

Goed samenspel, veel combinaties tussen de verschillende linies en het jagen op de tegenstander zorgde ervoor dat Forescate uitliep naar 1- en 2-3. Hoewel de verdediging als een dijk stond en prime het spel aan het verleggen was, pikte Roomburg op enig moment de bal op en was vervolgens zeer effectief in het afronden op goal. Zij scoorde de 2-3, maar Forescate schakelde snel.

Binnen 15 minuten (3ekwart) liep onze jongens uit naar 3-8. De achterhoede bouwde het spel op, het middenveld versnelde en zorgde voor de 1-2tjes en de voorhoede werkte zeer goed samen in het afronden. De formatie uit Voorschoten was duidelijk van plan het Leidse feestweekend vroegtijdig te verstoren en een lesje ‘scoren’ te geven. Het publiek genoot in de zon van een dynamische en smakelijke wedstrijd.

Met een 3-8 op het scorebord kreeg Forescate de taak van coach Rens om met een nieuw verdedigend systeem aan de slag te gaan in het laatste kwart. Veel discipline en begrip was daarvoor nodig, maar desondanks werd er druk met elkaar geoefend. Een laatste goaltje werd nog meegepakt maar dat was niet meer nodig om de 1e plaats in de voorcompetitie veilig te stellen. Een werkelijke TOP prestatie van alle jongens die met elkaar dit seizoen startte maar niet verwacht hadden als collectief zó sterk te zijn! Hun inzet en commitment is beloond met deze 1eplaats. Daarom dat in de middag dit goed gevierd is met een teamuitje waarbij met hetzelfde fanatisme als op het veld het lasergamen een waar battlefield was!

Aanstaande zaterdag komt Klein Zwitserland JO12-2 nog op bezoek in Voorschoten. Om 8:30 zullen ons jongens nog een keer goed stralen in deze voorcompetitie waarna zij na de herfstvakantie in een hogere poule aan de slag gaan. Komt dat zien!